به گزارش ایرنا، محمود سیجانی روز سه شنبه در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم در سالن بعثت فرهنگسرای جوان قم اظهار کرد: با موافقت اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، طرح نمایشگاه دائمی فرش دستباف قم به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی مورد موافقت قرار گرفت.
وی با اشاره به دغدغه مسئولان و نمایندگان استان در این زمینه گفت: در تکمیل این طرح، عزمی وجود دارد و در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی نیز تاکید شد تا نیازهای این طرح به منظور رونق فرش تامین شود.
وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کارگروه تکمیل نمایشگاه دائمی فرش قم بیان کرد: در زمینه مسیر دسترسی، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و اعتبارهای لازم همراهی خوبی وجود دارد و امیدواریم این نمایشگاه که مورد مطالبه این صنف است را در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.
نمایشگاه دائمی فرش استان قم با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در آزادراه قم - تهران و نزدیک ورودی شهر قم در حال ساخت است.
وی در ادامه به اهمیت نقدینگی در صنعت فرش اشاره و اظهار کرد: به خاطر اهمیت این صنعت در ستاد تسهیل استان، فرش را به عنوان یک اولویت قرار دادیم و پذیرش نیز شروع شده است و در کارگروه اشتغال نیز یکی از رَسته هایی که مورد تایید برای اولویت دریافت تسهیلات قرار گرفت، صنعت فرش بود.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری یکی از واحدهای تولیدی فرش قم با 20 میلیون دلار صادرات توانست در میان 25 رتبه برتر در سطح ملی قرار بگیرد که این برای استان قم مایه افتخار است و تلاش می کنیم تا با رونق صادرات فرش، این صنعت به جایگاه اصلی خود بازگردد.

** رئیس اتحادیه تولید و فروش فرش دستباف استان قم نیز در این جلسه اعلام کرد: چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم در نمایشگاه دائمی استان قم با 127 غرفه که 70 غرفه آن در سالن و بقیه در چادر جنب نمایشگاه قرار دارد تا 18 آذرماه جاری آماده بازدید هم وطنان است.
رضا بلندیان با بیان این که تلاش های بسیاری در راستای تولید و عرضه قالی ‌های تمام ابریشم که در ایران اول است و در جهان نیز حرف برای گفتن دارد انجام می ‌شود، افزود: متاسفانه در سال ‌های اخیر به دلیل نبود تسهیلات مناسب برای تولیدکنندگان و مشکلات اقتصادی کشور صادرات فرش دستباف با رُکود مواجه شده، به همین علت نیازمند حمایت است.
هم اکنون 27 هزار بافنده، 350 واحد تولیدی، 130 واحد فروش، 10 کارگاه رنگرزی، 40 کارگاه قالیشویی و 31 کارگاه تعمیر و مرمت، تحت نظارت اتحادیه فرش دستباف قم فعالیت می کنند؛ هم چنین انجمن هنرمندان طراح و نقاش فرش قم دارای 200 عضو و اتحادیه تعاونی های تولیدکننده فرش دستباف روستایی استان قم دارای پنج هزار بافنده است.
چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم با 127 غرفه از فعالان این صنعت، 14 تا 18 آذر ماه جاری، ساعت 15 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه های استان قم واقع در انتهای بلوار امام موسی صدر (خاکفرج) برای بازدید عموم دائر است.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.