به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی پنجشنبه شب در نشست علمی اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با بیان این که در میان علمای اسلام، عالمانی به جامعیت علامه طباطبایی(ره) کمتر حضور دارند، خاطرنشان کرد: ایشان در همه رشته های علوم اسلامی احاطه لازم را داشته و ارتباط میان آن را درک کرده و بر آن میراث های گرانبها افزوده بود که بارزترین آنها خدماتی است که به قرآن کریم داشت.
وی با اشاره به هدایت مردم توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: ایشان در روز قیامت از هجر و غربت قرآن کریم به خداوند متعال شکایت می کند و امروز شاهد هستیم که شبهات شیطانی بسیاری به این کتاب الهی وارد می کنند تا نسل جوان کشورمان را مورد تهاجم فکری و عقیدتی قرار دهند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که ما حق قرآن را به درستی ادا نکرده ایم، تصریح کرد: علامه طباطبایی عالمی است که برای خارج کردن قرآن کریم از مهجوریت بسیار تلاش کرده است و شاید همچون ایشان را در این عرصه کمتر دیده باشیم.
وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا معارف و آموزه های قرآنی در جامعه تبیین شده تا هرچه بیشتر به آیات قرآن عمل کنیم، گفت: بخش عمده ای از فقه اسلامی مربوط به مسائل سیاسی و اجتماعی است، اما در دورانی در کشورمان، این فرهنگ در جامعه غالب بود که نباید در مسائل سیاسی دخالتی داشته باشیم.
مصباح یزدی در ادامه افزود: امام راحل تحولی عظیم در عرصه های سیاسی و اجتماعی بوجود آورد و ایشان هم در زمینه علمی و هم در عرصه مبارزاتی، تکلیف خود را به خوبی ادا کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برپا نمود.
وی با اشاره به اثبات بحث ولایت فقیه در کلام علامه طباطبایی(ره)، خاطرنشان کرد: ایشان ولایت فقیه را شایسته کسی می داند که در فقاهت، تقوا، تدبیر و اطلاع از اوضاع سرآمدتر از دیگران باشد و در ادامه بر وحدت میان مسلمین تاکید کرده و حفظ مصلحت اسلام و مسلمین را بر همه واجب می داند.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.