به گزارش ایرنا، وی عصر پنجشنبه در «گردهمایی استادان تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه اعزامی ماه مبارک رمضان به سراسر کشور و رونمایی از کتاب تفسیر کوثر» در سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی قم افزود: البته قبل از انقلاب نیز این توجه بود، اما بعد از انقلاب این توجه بیشتر شده است.
وی اظهار کرد: شاید کتابی در دنیا نباشد که به اندازه قرآن کریم برای آن تفسیر نوشته شده باشد و اگر تفاسیر دنیا جمع شوند، کتابخانه بزرگی در این زمینه خواهد شد.
آیت الله سبحانی تصریح کرد: در عین حال که تعداد بی ‌شماری تفسیر درباره قرآن کریم نوشته شده، ولی هنوز سخن باقی است و مفسران دیگر نیز می ‌توانند در این زمینه نوآوری داشته باشند.
وی با بیان این که قرآن کریم پایان ناپذیر است، خاطرنشان کرد: طبیعت که فعل خدا است، نهایت ‌ناپذیر است و بشر هر قدر در مورد آن مطالعه کند، باز جای بحث و تحقیق وجود دارد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به ویژگی های کتاب تفسیر کوثر که در این مراسم رونمایی شد، پرداخت و گفت: این کتاب تفسیر در 12 جلد به تعداد 12 امام معصوم(ع) نوشته شده‌ است که از ویژگی ‌های خوب این کتاب به شمار می ‌رود.
این مرجع تقلید اضافه کرد: ادبیات و ترجمه این کتاب تفسیر؛ روان و قابل فهم برای عموم است و همچنین ترجمه آزاد، ولی حافظ بر مضمون آیه دارد.
وی با بیان این‌که در کتاب تفسیر کوثر از کلمات عربی همچون جهاد و ایمان استفاده شده و این کلمات به فارسی ترجمه نشده ‌است، گفت: نباید فارسی زده شویم و تلاش نماییم، همه کلمات عربی را حذف کنیم و به جای آن کلمه نامانوس فارسی بگذاریم.
در پایان این مراسم، با حضور آیت الله جعفر سبحانی و جمعی از فضلا و استادان حوزه علمیه از کتاب تفسیر 12 جلدی کوثر تالیف آیت الله یعقوب جعفری رونمایی شد.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.