اخبار مرتبط

صدیف بدری روز شنبه در نشست خبری با خبرنگارن اردبیل با بیان اینکه اعتبار راه آهن اردبیل 18 برابر افزایش یافته است افزود: امسال هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص داده شد و علاوه براین مقرر است هفت هزار و 500 میلیارد ریال فاینانس داخلی برای آن اختصاص داده شود.
وی اظهارداشت: طرح راه آهن اردبیل مشکل فنی و اجرایی ندارد و مشکل اصلی آن کمبود اعتبار است که با تلاش نمایندگان استان در مجلس و استاندار برطرف شد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی قطعه های که دارای پیمانکار است به خوبی پیش می رود اما حجم عملیات بدلیل صعب العبور بودن مسیر سنگین است و باید پیمانکاران مطابق زمان بندی مشخص فعالیت خود را با جدیت ادامه دهند.
بدری ادامه داد: تکمیل این طرح از طریق فاینانس داخلی ،فاینانس خارجی و منابع دولتی قابل پیگیری بود که خوشبختانه فاینانس داخلی و منابع دولتی آن تامین و از هفته جاری به میزان 250 میلیارد تومان به این طرح در مرحله اول اختصاص داده می شود .
وی بااشاره به احداث بزرگراه در استان ادامه داد: طرح های چهار بانده کردن اردبیل - سرچم به طول 20 کیلومتر ، اردبیل -آستارا، اردبیل -بیله‌سوار و اردبیل - مشگین‌شهر پیگیری می شود .
نماینده اردبیل در مجلس طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی نمین را یادآور شد و گفت: سرمایه گذاری در این منطقه شروع شده و پیگیر توسعه سرمایه گذاری در آن هستیم .
بدری بااشاره به توسعه گردشگری در استان افزود:برای توسعه گردشگری احداث پل معلق شیشه ای در هیر و سرعین و توسعه گردشگری در سردابه اقدام های خوبی انجام شده است .
وی در باره تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این طرح بزودی در صحن علنی مجلس مطرح و رای گیری می شود .
بدری گفت: بعد از تصویب نهایی ،توسعه منطقه آزاد و الحاق نمین به آن در صورت اتحاد و همدلی نمایندگان استان اردبیل در مجلس انجام می گیرد .
طرح راه آهن اردبیل - میانه به طول 175 کیلومتر از سال 1383 کلنگ زنی و مدت زمان اجرای آن پنج سال تعیین شده بود که بدلیل نبود اعتبارت تکمیل آن تاکنون به تعویق افتاده است.
7110
انتهای پیام

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.