فرهاد سبحانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر روستاهای فاقد طرح مقاوم سازی شده استان روستاهای قشلاقی و عشایر نشین هستند و حتی یک مورد مقاوم سازی مسکن روستایی در این روستاها اجرا نشده است.
او گفت: روستای مصطفی لو از توابع بخش مرکزی خلخال نیز از جمله روستاهایی است که اهالی آن تاکنون حتی یک مورد از تسهیلات مقاوم سازی مسکن بنیاد مسکن استان استفاده نکرده اند و 76 واحد مسکونی این روستا که خشتی و گلی هستند به شدت در معرض تخریب ناشی از وقوع حوادث طبیعی قرار دارند.
وی با اشاره به اهمیت توجه به وضعیت تهدید کننده واحدهای مسکونی این روستا اظهار کرد: بنیاد مسکن استان اردبیل برای رفع خطر تخریب واحدهای مسکونی این روستا همانند روستای ترازوچ خلخال بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی را از اول سال 97 آغاز کرده و برای اجرای این طرح اهالی این روستا علاوه بر بهره مندی از 200 میلیون ریال تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی از 80 میلیون ریال کمک بلاعوض بنیاد مسکن استان بهره مند خواهند شد.
او همچنین افزود: طرح مقاوم سازی مسکن روستایی تاکنون در یک هزار و 400 روستا از مجموع یک هزار و 800 روستای دارای سکنه استان اردبیل اجرا شده است.
او گفت: با پرداخت تسهیلات مقاوم سازی روستایی این طرح در 70 درصد از روستاهای استان اجرا شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین در نشستی با فرماندار خلخال از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع تجاری این بنیاد و بلندترین برج تجاری استان اردبیل در خلخال از اول سال آینده خبرداد.
سبحانی گفت: مقدمات کار برای اجرای این طرح بزرگ 15 طبقه ای تجاری ، رفاهی ، مسکونی و تفریحی در زمین بنیاد مسکن خلخال آماده شده و شهرداری نیز برای همکاری در اجرای این طرح با بنیاد مسکن اعلام آمادگی کرده است.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.