مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح داناب در استان اردبیل 174 هزار نفر از دانش آموزان و اولیای مدارس در این طرح شرکت کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد ناصری در مراسم افتتاحیه طرح دانش آموزی نجات آب «داناب» در کانون شهید رجایی اردبیل اظهار کرد: در سه سال اولیه اجرای طرح داناب در اردبیل 120 هزار نفر از دانش‌آموزان، اولیا و خانواده آموزش و پرورش در این طرح شرکت کرده و در سالجاری نیز 54 هزار نفر از خانواده آموزش و پرورش در این طرح مشارکت خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه طرح داناب با تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو در راستای فرهنگسازی مصرف آب در کشور در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز در چهار سال اخیر استقبال مناسبی از این طرح صورت گرفته و نحوه صحیح مصرف آب در بین خانواده‌ها ترویج یافته است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل رسالت اصلی آموزش و پرورش را فرهنگسازی در جامعه در تمامی ابعاد اعلام کرد و افزود: با برنامه‌ریزی هوشمندانه در مدارس زیر نظر کارشناسان و در حوزه‌های معاونت متوسطه ابتدایی و علاقمندان طرح پروژه داناب در اردبیل موفق بوده و در شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش نیز این طرح با جدبت مدیران و معاونان در حال اجراست.
ناصری بهره‌وری مناسب از منابع و امکانات را یک وظیفه اجتماعی و اخلاقی دانست و تصریح کرد: استفاده بهینه از منابع آب به ویژه در اردبیل که با بحران جدی آب روبروست بسیار مهم است و در کنار آن ایجاد زمینه‌های مناسب فرهنگسازی نیز باید در راس امور قرار گیرد.
وی استفاده از منابع موجود را با تکیه بر اخلاق‌مداری و عقلانیت یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش وظیفه فرهنگسازی استفاده از صحیح از منابع را در بین دانش‌آموزان و اولیا به شایستگی در حال انجام دارد و طرح داناب به عنوان یک طرح موفق در استان اردبیل از جایگاه ممتازی در آموزش و پرورش برخوردار است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تا زمانی که وفور نعمت وجود دارد هیچ زمان معنای کمبود و بحران آن را متوجه نخواهیم بود و در مقابل اندک کاستی و نبود منابع می‌تواند ما را با ابعاد بحران آشنا کند که امیدواریم با درک وضعیت کم‌آبی در استان مردم و مسئولان ما نسبت به استفاده صحیح از این ماده گرانبهای حیات اقدام کنند.
ناصری اقدام آب منطقه‌ای اردبیل را در اجرای این طرح در آموزش و پرورش بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در این میان بسیار مهم است چرا که ما در حال حاضر با داشتن 232 هزار نفر از دانش‌آموز، 22 هزار نفر معلم شاغل و 14 هزار نفر معلم بازنشسته نیمی از جمعیت اردبیل را تحت پوشش داریم که زمینه مناسب فرهنگسازی مصرف آب در این سازمان مهیاست.
وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در تمام حوزه‌ها به ویژه کشاورزی به منظور جلوگیری از افت آب در دشت اردبیل ضروری به نظر می‌رسد، ادامه داد: نه تنها در بخش کشاورزی باید در تمام زمینه‌ها و حوزه‌هایی که مصرف آب در آنها بیش از حد مجاز است صرفه‌جویی‌های منطقی و عقلانی اعمال شود تا بیش از این دشت اردبیل با خطر کمبود آب روبرو نشود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین به نقش پیشگیرانه دانش‌آموزان در جلوگیری از هدررفت منابع به ویژه آب را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز که برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده فرهنگسازی از طریق دانش‌آموزان مورد تاکید است که با مخاطب‌شناسی و بکارگیری روش‌های نوین سعی در اجرای این سیاست‌های کلان در آموزش و پرورش داریم.
ناصری در ادامه به اجرای پروژه‌های بزرگ آبرسانی در اردبیل به ویژه پایاب سد خدافرین اشاره کرد و گفت: این سد با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلار در استان اردبیل بزرگترین پروژه اجرایی در بخش آب است که در دراز مدت ثمرات و نتایج بسیار شگرفی را در استان اردبیل به جای خواهد گذاشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.