آئین بزرگداشت جعفر ابراهیمی(شاهد)، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.   به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این آئین گفت: مشکل دنیا و کشور ما مساله فرهنگی است و سیاست، اقتصاد و همه چیز ما وابسته به تعالی فرهنگ است. 
عاملی با بیان اینکه  متاسفانه به مسائل اجتماعی که با نگاه فرهنگی حل می‌شود بی‌توجهی می‌شود، تصریح کرد: اهمیت فرهنگ برای ما در رده اول قرار دارد. 
وی با اشاره به اینکه مشکل فرهنگ ما در دو مقوله وجود دارد، ادامه داد: مشکل اول نیروی انسانی است و مشکل دوم نرم افزارهایی است که در شرایط خاص باید از آن بهره بگیریم.   نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه مغز متفکر فرهنگی در کشور ما وجود ندارد، گفت: جعفر ابراهیمی محصول سیستم نیست که اگر این چنین بود الان تنها یک ابراهیمی وجود نداشت بلکه ابراهیمی ها داشتیم. 
عاملی اضافه کرد: ابراهیمی‌ها با همت و موهبت خدادادی به این مرحله رسیده‌اند و مشعوف هستم که کتاب‌هایشان در زمان خودشان چاپ شده است. 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: از ابراهیمی به دلیل انتخاب و تدوین خوب سوژه‌های حساس اجتماعی تشکر می‌کنم که از نظر تربیتی، نقش ویژه‌ای در کشور داشته‌اند.     معرفی چهره‌های فرهنگی در توسعه فرهنگی نقش موثری ایفا می‌کند  عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ابراز امیدواری کرد: برگزاری همایش گرامیداشت در حفظ سرمایه‌های اجتماعی استان، برای ارتقای منزلت استان و فرهنگ‌سازی برای نسل‌های جدید موثر است. 
وی با بیان اینکه معرفی چهره‌های فرهنگی در توسعه فرهنگی نقش موثری ایفا می کند، اضافه کرد: نسل‌های جدید باید با افرادی که در تربیت مستقیم و غیرمستقیم آنها نقش داشته اند، آشنا شوند. 
وی تجلیل از فرهیختگان و فعالان فرهنگی را حرکت قابل تحسین برشمرد و اضافه کرد: معرفی و الگوسازی فرهیختگان باید در راستای توسعه فرهنگی انجام شود و ما در دانشگاه محقق اردبیلی در این مسیر حرکت می‌کنیم. 
حبیبی اظهار کرد: خوشحالم که امروز دانشگاه محقق اردبیلی میزبان برنامه فاخری برای گرامیداشت فرزند گرانسنگ دیار سبلان است.     اساتید و شعرا بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگی جوامع هستند  حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان اردبیل نیز گفت: اساتید و شعرا بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگی جوامع هستند و باید از ظرفیت آنها برای تربیت جامعه استفاده کرد. 
وی تصریح کرد: تکریم چهره‌های برتر زمینه‌‌ساز آشنایی نسل جوان است و ما به دنبال الگوسازی آنها در جامعه هستیم.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.