فرماندار اردبیل گفت: تجمع عظیم تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل با محوریت مردم و پشتیبانی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با شکوه هر چه تمامتر برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی در جلسه هماهنگی کمیته‌های برگزاری تجمعات تاسوعا و عاشورای حسینی اردبیل اظهار کرد: در سه روز تعطیلات پیش رو که به عنوان تعطیلات پایانی تابستان نیز به شمار می‌رود ما در اردبیل با انبوهی از مسافران و گردشگران روبرو هستیم که به عشق امام حسین(ع) و ابوالفضل‌العباس(ع) امسال در عزاداری سنتی اردبیل شاهد عشق و ارادت مردم این دیار به خاندان نبوت خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مسافران و گردشگران در این ایام معنوی تمام دستگاه‌ها و حتی صنوف مختلف کشیک‌های خود را فعال خواهند کرد تا هموطنان عزادار به راحتی بتوانند در سوگواری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش حضوری شکوهمند داشته باشند.
فرماندار اردبیل بیان کرد: این برنامه‌ها در یک فضای معنوی و عطرآگین و با تدارک مناسب برگزار خواهد شد به طوری که در روز تاسوعای حسینی تجمع باشکوه اردبیلی‌ها از ساعت 14 آغاز خواهد شد و بعد از پایان تجمع مراسم سنتی و شمع‌گردانی اردبیلی‌ها نیز در یوم‌العباس برپا خواهد بود.
زنجانی ادامه داد: در روز عاشورا نیز در کنار عزاداری‌های سنتی اهالی اردبیل مراسم تجمع عاشورایی اردبیلی‌ها از ساعت 16 تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت تا در این روز نیز مردم اردبیل در کنار مسافران و گردشگران عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) و شهدای کربلا نشان دهند.
وی گفت: این تجمعات از طریق صدا و سیما و از شبکه‌های استانی و سراسری و حتی برون‌مرزی پخش خواهد شد که در این زمینه هماهنگی‌های لازم با صدا و سیما، هیئت امنا و ریش سفیدان و بزرگان محلات ششگانه و سیزده گانه انجام شده است.
فرماندار اردبیل نظم و انضباط بخشی‌به توزیع نذورات و احسانات را در این ایام یادآور شد و تصریح کرد: قرار شده به شبیه‌خوانی‌ها نیز نظارت شود تا مبادا با بیان برخی مطالب وهن‌انگیز زمینه اهانت و بی‌حرمتی به دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده شود.
زنجانی افزود: قرار شده است نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی نسبت به برقراری آرامش و امنیت مراسم اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیقی را انجام دهند تا بر محور حضور گسترده مردم در تجمع عاشورایی و تاسوعا زمینه نمایش پرشکوه عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت به نمایش گذاشته شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.