sport

پژوهشگران حوزه بهداشت ورزشی می‌گویند: کوهنوردی و اسکی در برف سیستم قلبی و عروقی بدن را تقویت می‌کند. به گزارش جی پلاس، هنگامی که ۳ کیلومتر در برف کوهنوردی می‌کنید، دو برابر راه رفتن روی تردمیل انرژی مصرف می‌کنید. از طرفی این ورزش مفرح باعث تولید گلبول های قرمز خون شده و در سلامت سیستم قلبی و عروقی مؤثر است. کوهنوردی با افزایش جریان خون از قلب به عضلات همسترینگ و کشاله ران، این عضلات را تقویت می‌کند. درست مثل کوهنوردی، اسکی روی برف هم چنین مزیتی برای سلامتی تان دارد. اسکی از جمله ورزش‌هایی است که به منظور افزایش توانایی سیستم عروقی بدن طراحی شده است. اسکی یک ورزش هوازی بسیار عالی است و با افزایش ضربان قلب ظرفیت قلب را برای پمپاژ خون افزایش می‌دهد و اکسیژن را به اندام‌ها و عضلات بدن می‌رساند. همچنین اسکی به میزان قابل توجهی کلسترول خون را کم می‌کند و عضلات دیافراگم را قوی می‌سازد. افزایش جریان هوا در طول این ورزش هوازی باعث رشد رگ‌های خونی جدید در قلب شده که در پیشگیری از حملات قلبی مؤثر است. علاوه بر این نور خورشید هنگام اسکی از طریق پوست بدن جذب شده و ویتامین D موجود در آن از بیماری‌های عروق کرونری پیشگیری می‌کند. منبع: روزنامه ایران

کدخبر: 192382
ارسال نظر

موضوعات داغ