جشن میلاد حضرت زهرا(س) و مراسم بزرگداشت مقام معلم شنبه شب با حضور جمعی از ایرانیان مقیم انگلیس و معلمان مدرسه جمهوری اسلامی ایران، در محل انجمن اسلامی دانشجویان لندن (کانون توحید) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران به نقل از ایرنا، در این مراسم که با همکاری «مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی» برگزار شد، چند تن از دانشجویان و دانش آموزان ایرانی مقیم انگلیس اشعار و قطعات ادبی را به مناسبت فرخنده میلاد دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز تولد حضرت امام خمینی‌(س) قرائت کردند.

همچنین نماآهنگ‌های متنوعی در گرامیداشت مقام معلم و بزرگداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری برای حاضران پخش شد و سپس یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با مولودی خوانی در مدح بانوی دو عالم، فضایی شاد و معنوی را به این مراسم بخشید.

برگزاری چند مسابقه فرهنگی در مورد روز معلم و روز مادر نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود که در پایان جوایزی نیز از سوی انجمن اسلامی دانشجویان لندن به برندگان اهدا شد.

دکتر «عیسی جهانگیر» پژوهشگر علوم دینی و استاد کالج اسلامی لندن سخنران ویژه این مراسم بود که ضمن تجلیل از مقام معلم، مطالبی را با موضوع «علم و ارتباط آن با پرستش» مطرح کرد.

وی با ذکر احادیثی از پیامبر اسلام و حضرت زهرا(س)، گفت: اگر انسان‌ها توفیق عبادت خالص را داشته باشند و با خلوص نیت معبود یکتا را پرستش کنند، خداوند متعال نیز به آنان «قدرت تشخیص مصلحت» را به عنوان پاداش اعطا می‌کند.

وی با تشریح مراتب مختلف علم و دانش، اظهارداشت: اسلام علاوه بر تاکید ویژه بر علم آموزی، از «علم اخص» نیز سخن گفته است که در احادیث و روایات از این علم اخص و ویژه، به عنوان نور تعبیر شده است. این معنای ویژه از علم در واقع همان جوشش چشمه‌های حکمت در قلب انسان است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این «علم اخص»، علمی ماندگار برای دو عالم است... اگر ما بتوانیم علم و دانش را با پرستش قرین سازیم، می‌توانیم به مرحله‌ای برسیم که در آن علم تبدیل به نور و حکمت می‌شود.

آقای جهانگیر با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم و روایات قدسی، گفت: معلمی شغل انبیاء است و از جمله ویژگی‌های پیامبر اسلام نیز این بود که معلم کتاب و حکمت بود.

وی همچنین از مقام شامخ استاد شهید مطهری و نقش برجسته وی در تعمیق و گسترش علوم اسلامی و ایجاد فضایی آزاد و دو طرفه برای مباحث علمی تجلیل کرد.

در بخش پایانی این برنامه نیز با اهدا لوح تقدیر از زحمات معلمان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در لندن تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.