اخبار مرتبط

دستور این جلسه بررسی طرح تشکیل واحد ارتباط خانه و دانشگاه بود که بر اساس راهبرد 15 نظام فرهنگی-تربیتی سند دانشگاه اسلامی برای بررسی در این جلسه ارائه شد.

پایگاه خبری جماران: جلسه 334 شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با حضور سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز دوشنبه چهار آذرماه 98 در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی گفت: بایستی بدنه تصمیم‌گیر پیوست‌های فرهنگی لازم برای مدیریت روانی جامعه را فراهم کند و متوجه ضرورت بازآرایی صحنه فرهنگی جامعه باشیم.

دستور این جلسه بررسی طرح تشکیل واحد ارتباط خانه و دانشگاه بود که بر اساس راهبرد 15 نظام فرهنگی-تربیتی سند دانشگاه اسلامی برای بررسی در این جلسه ارائه شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس کمیته فرهنگی- تربیتی سند دانشگاه اسلامی با اشاره به اقدامات پیشران سند دانشگاه اسلامی در حوزه فرهنگی گفت: در زمینه اولویت دادن به پذیرش بومی دانشجویان و تقویت ارتباط دانشگاه با خانواده، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده متولی اجرای این اقدام پیشران سند دانشگاه اسلامی شد و مباحث کارشناسی آن حدود هفت جلسه در شورای فرهنگی - اجتماعی زنان و نهایتاً چهار جلسه بررسی نهایی در کمیته فرهنگی تربیتی را به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاطری دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت:‌ رویه اجرای موضوعات محوله به کمیته های چهارگانه این شورا بدین صورت است که طرح ارائه شده، توسط کمیته مربوطه کارشناسی و نهایی‌سازی می‌شود.

وی افزود: در نهایت طرح کارشناسی شده در دستور جلسات شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قرار می‌گیرد تا توسط اعضا تصمیم‌گیری نهایی شود.

محمد ابراهیم سقزچی، معاون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: فلسفه تهیه طرح مذکور بر این بود که بتوانیم از ظرفیت خانواده‌های همیار و داوطلب در یاری‌رسانی به دانشگاه‌ها استفاده کنیم و همچنین برای دانشجویان آسیب‌پذیر واحد متمرکزی در دانشگاهها لحاظ شود.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این جلسه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: پرهیز از کلی‌گویی و لزوم تمرکز بر یک هدف مشخص در این زمینه؛ پرهیز از مطول‌سازی متن طرح و خلاصه-سازی آن؛ تقویت عوامل پیشگیرانه در تحقق اهداف سند ؛ صیانت از دانشجویان با مشارکت خانواده‌ها؛ بهره-گیری از تجارب انجمن اولیا و مربیان مدارس آموزش و پرورش؛ پرهیز از ایجاد ساختار جدید و تلاش در جهت ابلاغ مأموریت‌ به نهادهای موجود؛ استفاده از تجارب واحدهای مشاوره دانشجویی؛ پرهیز از تحمیل هزینه‌های مالی ؛ استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف دانشگاهی در اجرایی‌سازی اهداف این سند

ادامه بررسی سند به جلسات آتی موکول شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.