همزمان با ‎دهه مبارک کرامت مراسم رونمایی از «سکه‎های ولایتعهدی امام رضا (ع)» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش جماران، در این جلسه که واقفان سکه‌های ولایتعهدی نیز حضور داشتند، حجت الاسلام سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی سخنانی ضمن تبیین جایگاه امامت، نقش ایشان را در تاسیس و حراست از اصل دین، تعمیق و گسترش قلمروی جغرافیایی دین تشریح کرد. 

وی همچنین در ادامه سحنان خود از ازافتتاح اولین موزه نمایشگاه مناسبتی و موضوعی آستان قدس رضوی در سالروز ولادت امام رضا(ع) خبر داد.

حسینی با اشاره به حوزه کهن خراسان بزرگ، مشاهیر علمای شیعه با اولویت علمای مدفون در حرم مطهر رضوی را اولین موضوع این موزه نمایشگاهی عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه دستنویس علما، اسناد، اجازات، اجتهادات و زندگی نامه آنها به نمایش گذاشته خواهد شد. 

وی همچنین از رایزنی‌های انجام شده برای ایجاد تفاهم نامه با کتابخانه‌های معتبر دنیا خبر داد و آن را  زمینه ساز معرفی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در قالب گنجینه های رضوی عنوان کرد. 

محمد تقی صفار کارشناس سکه‌های پیش از اسلام نیز در ادامه این جلسه طی سخنانی ضمن تشریح اثار و نوشته‌ها و صور نقش بسته بر روی سکه‌ها در سیر تاریخ، روند تحول سکه  را در دوران اسلامی مورد تحلیل قرار داد.

همچنین با حضور اهالی رسانه و مدیران ارشد سازمان از سه سکه و یک نیم سکه ولایتعهدی امام رضا(ع) رونمایی شد. 

سکه ولایتعهدی امام رضا(ع)  ضرب محمدیه در سال 202 ق از جنس نقره اهدا شده توسط محمدتقی صفار از مشهد، سکه ولایتعهدی درهم نقره ضرب اصفهان در سال 204 اهدا کننده گلی خاتم مادر سردار شهید محمد رضا فردچیان  از اندیمشک و سکه دیگر ضرب فارس به سال 202 ق درهمی از جنس نقره اهدا شده توسط حاج محمد تقی و صدیقه رضایی از وصفنارد تهران از جمله این آثار بودند که در این جلسه از آن رونمایی به عمل آمد.

گفتنی است در پایان این مراسم از محمد تقی صفار کارشناس سکه‌های پیش از اسلام و واقف 110 سکه اهدایی به موزه رضوی که نفیس‌ترین آن سکه شاپور اول ساسانی و سکه ولایتعدی امام رضا(ع) است و همچنین گلی خاتم مادر سردار شهید محمدرضا فردچیان از اندیمشک واقف سکه‌ای دیگر از ولایتعهدی امام رضا(ع) با اهدای هدایای توسط ریاست سازمان مورد تقدیر و تشکر به عمل آمد‌‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.