به گزارش ایرنا مهاباد و به ویژه بازار تاناکواری این شهرستان گردشگرپذیر به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی و تجاری همواره مورد استقبال هموطنان زیادی از سراسر کشور قرار می گیرد و حدود پنج هزار نفر در ایام تعطیل از بازار تجاری تاناکورای مهاباد دیدن و خرید می کنند.
بر این اساس برای رفاه حال هموطنان و گردشگران مهیا کردن بسترهای مناسب گردشگری در این منطقه بسیار ضروری است اما مسئولان به جای افزایش امکانات، امکانات موجود را هم محدود کردند.
رئیس هیئت امنای بازار تاناکورا با اشاره به بسته شدن تنها پارگینگ تاناکورا و ابراز تاسف از این اقدام شهرداری مهاباد به ایرنا گفت: بسته شدن پارکینگ پاساژ موجب نارضایتی گردشگران و مغازه داران شده است.
حسن زرد بیان کرد: تغییر کاربری این پارکینگ و ایجاد مغازه های جدید خلاف وعده شهرداری مهاباد بوده و نزدیک یک ماه است که پارکینگ، نمازخانه و سرویس های بهداشتی پلمب شده است.
وی ادامه داد: نبود پارکینگ و امکانات رفاهی گردشگران را با مشکل مواجه کرده و از طرف دیگر ساخت مغازه های جدید بدون کار کارشناسی دقیق، کسب و کار و اشتغال مغازه داران این مجتمع را از رونق می اندازد.
یکی از کسبه های بازار تاناکورای مهاباد با اشاره به بسته شدن تنها پارکینگ این مجتمع به ایرنا گفت: از قبل هم مشکل کمبود جای پارک برای گردشگران محسوس بود و اکنون با بسته شدن تنها پارکینگ اصلی بازار مشکل مضاعف شده است.
محمود علیزاده بیان کرد: 925 مغازه دار مجتمع تجاری از قبل هم نیاز به پارکینگ داشتند اما با وجود این مشکل به جای رفع کمبود، مشکلات پارک خودرو را افزایش دادند و امکانات قبلی هم محدود شد.
وی ادامه داد: بر این اساس باید مغازه دارها خودروهای خود را در کنار خیابان یا زمین های خاکی اطراف که نظارت خاصی بر آنها نمی‌شود، پارک کنند و به تامین امنیت خودروهای میهمانان و گردشگران هم در این خصوص توجه نشده است.
دیگر فروشنده این بازار نیز گفت: زمین خالی که در اطراف تاناکورا به عنوان پارکینگ استفاده می شود، شخصی و بسیار کوچک است و ظرفیت مناسبی برای خدمات ‌‏رسانی به مسافران را ندارد.
هیمن سهرابی بیان کرد: بیشتر مسافران در زمان مراجعه به بازار تاناکورا به دنبال پارکینگ هستند و با کمال تعجب متوجه می شوند که پارکینگی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: مراجعه کنندگان و میهمانان از نبود پارکینگ به فروشندگان مجتمع تجاری مهاباد ابراز نارضایتی می کنند.
یکی از گردشگران تهرانی نیز گفت: پارکینگ به‌ عنوان اولین نیاز گردشگران و خریداران به شمار می رود که در مجتمع تجاری تاناکورا این شهر تامین نشده است.
کامران صفایی با اشاره به بازدید و خرید مسافران در ایام تعطیلات از این بازار بیان کرد: مشکلات و نگرانی های فراوانی برای گردشگران به علت نبود پارکینگ به وجود می آید.
شهردار مهاباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید کمبود محل پارک خودرو در اطراف مجتمع تجاری تاناکورای مهاباد گفت: یک پارکینگ با ظرفیت 380 خودرو در ضلع غربی تاناکورا که ملک شهرداری است، ظرف 20 روز آینده افتتاح می شود.
وی در خصوص پارکینگ پلمب شده فعلی این مجتمع نیز گفت: این زمین سال های قبل به سرمایه گذار تحویل شده که مجمتع پنج طبقه ای در آن ساخته شود.
کامران علیزاده آذر افزود: مجتمع جدید نیز شامل سه طبقه پارکینگ است که طبقه اول آن تجاری و زیر زمین آن سالن ورزشی خواهد بود.
به گفته وی در آینده مشکل پارکینگ مجتمع تجاری تاناکورا با وجود این پارکینگ های طبقاتی بطور کامل رفع می شود.
علیزاده یادآور شد: هر طبقه این پارکینگ ظرفیت 150 ماشین را دارد که نیاز شهروندان و مسافران را برطرف می کند.
به گزارش ایرنا تاناکورای مهاباد با سه هکتار مساحت، دارای 925 مغازه بوده و تنوع محصول و اجناس خاص از جاذبه های این بازار برای مسافران است.
متوسط مبادله روزانه تاناکورا مهاباد پنج میلیارد ریال و مجموع دارایی های این واحد تجاری بیش از 500 میلیارد ریال است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.