کریم حسین زاده روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب چالدران افزود: این شهرستان در حوزه کشاورزی ظرفیت های خوبی دارد که می توان با اختصاص آب های سطحی و اعطای مجوز برداشت آب زیرزمینی مناسب، این ظرفیت ها را شکوفا کرد.
وی اضافه کرد: نبود سد مخزنی برای نگهداری آب های روان و تامین آب سفره های زیرزمینی از جمله مشکلات حوزه آب شهرستان چالدران است که می توان با برنامه ریزی بهتر، این مشکل را برطرف کرد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری مناسب بنیاد علوی در شهرستان محروم چالدران اظهار کرد: استفاده از توان این بنیاد برای اجرای طرح های اشتغال زا به ویژه در حوزه کشاورزی و آب و خاک بسیار مثمرثمر خواهد بود.
فرماندار چالدران همچنین اعتبارات مناسب آب های مرزی اختصاصی برای استان را ظرفیتی برای توسعه این بخش در این شهرستان کم برخوردار عنوان کرد و ادامه داد: احداث سدهای مطالعه شده در شهرستان از محل اعتبارات ملی، تسهیلات و اعتبارات آب های مرزی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
حسین زاده با اشاره به اینکه 100 درصد آب سد بارون از رودهای روان بالادست چالدران تامین می شود، گفت: با این وجود، کشاورزان این منطقه هیچ حق آبه ای از این سد ندارند که امیدواریم حل این مشکل مورد توجه مسئولان بهره بردار قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران از جمله شهرستان های شمال آذربایجان غربی است که با مشکلات قابل توجه بخش کشاورزی و به تبع آن، مشکل اشتغال روبروست.
سد بارون در 12 کیلومتری جنوب شهرستان ماکو، بر روی رودخانه زنگمار در نزدیکی روستای بارون احداث شده است.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.