به گزارش ایرنا، آشوریان ارومیه روز دوشنبه با حضور در کلیسای ننه مریم این شهر به انجام دعا و نیایش و احترام به مقام شامخ حضرت عیسی (ع) پرداختند و سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) را گرامی داشتند.
قیام به احترام میلاد عیسی مسیح (ع)، سوزاندن کندر به نشانه نیایش، دعای خیر و تطهیر مراسم، پخش نان مقدس توسط کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه برای روزه داران، تبرک آب و جمع آوری کمک های نقدی برای نیازمندان از برنامه های این مراسم بود.
کشیش داریاووش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور پس از دعا و نیایش و ادای احترام به ساحت مقدس حضرت مسیح (ع) طی سخنانی میلاد حضرت عیسی (ع) را به آشوریان تبریک گفت و برای آنان آرزوی سلامتی و روزهای توام با شادی کرد.
به گزارش ایرنا، جشن های میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی از 25 دسامبر /4 دی/ آغاز و تا هفتم ژانویه / 17 دی ماه/ ادامه دارد.
آشوریان چهارم دی ماه را به عنوان سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) و ارامنه نیز 16 دی ماه را به عنوان جشن میلاد برگزار می کنند.
همچنین در سالروز میلاد مسیح (ع) ضمن دیدار با خانواده شهدا هدایایی نیز توسط انجمن خیریه زنان به افراد بی بضاعت اهدا می شود.
سنت های کریسمس /میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)/ دربرگیرنده نصب تصویر سنتی تولد آن حضرت، تزئین درخت کریسمس و تبادل هدیه و حضور بابانوئل در شب عید کریسمس است و محورهای این عید بر ترویج حسن نیت، بخشندگی، مهربانی و گردهمایی های خانوادگی استوار است.
عَشای رَبّانی یا شام خداوند یا آیین سپاسگزاری یکی از هفت‌آیین مقدس (هفت‌راز) است که تقریباً در تمام فرقه‌های مسیحیت به انجام می‌رسد که به آن تقسیم مقدس، راز محراب، راز خجسته هم گفته شده‌ است.
8135/2093** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.