به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد قسیم عثمانی شامگاه پنجشنبه در آئین گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد بوکان، افزود: دانشجو باید عقلانیت را در جامعه نهادینه کرده و در راه آرمان های انقلاب تلاش کند.
وی با اشاره به نقش و رسالت دانشجو در توسعه جامعه گفت: دانشجویان و جوانان یکی از عاملان اصلی توسعه در هر جامعه هستند و دانشجویان وظیفه دارند که در توسعه همه جانبه جامعه نقش اصلی و اساسی خود را ایفا کنند.
عثمانی ادامه داد: دانشجویان باید رسالت خود را در مناطق مختلف به درستی انجام دهند که یکی از این رسالت ها تاکید بر حفظ و انسجام ملی است چون دشمنان انقلاب اسلامی اتحاد و انسجام کشور را هدف قرار داده اند که با حفظ انسجام توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.
وی افزود: یکی دیگر از رسالت های دانشجویان نهادینه کردن عدالت خواهی در جامعه است و باید در مقابل بی عدالتی ایستادگی کنند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دانشجویان باید اخلاق مداری را که جز جدانشدنی تاریخ و فرهنگ ایران است حفظ کند.
عثمانی گفت: دیگر رسالت دانشجو در سطح ملی حفظ و صیانت از جایگاه رهبری است که باید با تمام توان به آن عمل کنند.
وی بیان کرد: دانشجو باید در عرصه های مدنی کشور حضوری موثر و فعال داشته باشد و به جامعه خود امید و نشاط ببخشد و برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کند.
وی همچنین گفت: دانشجویان ما پیشتاز حرکت های انقلابی بودند و به عنوان پیش رو جریانات سیاسی عمل می کنند و امروز دانشجویان در نوک حرکات پیش رونده نظام می درخشند.
امام جمعه بوکان نیز در این مراسم گفت: 16 آذر روز زنده بودن، بیداری و هوشیاری دانشجویان در برابر ظلم و استکبار جهانی و زیاده خواهی آنها است.
ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده اظهار کرد: پیوند علم و دانش می تواند سعادت انسان ها را در دنیا و آخرت به دنبال داشته باشد و دانشجویان ایران اسلامی نیز باید علاوه بر کسب علم برای خود شناسی نیز گام بردارند.
به گزارش ایرنا، نظیر این برنامه در دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی و دانشکده پرستاری شهرستان بوکان هم برگزار شد.
16آذر روز دانشجو در ایران به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی 'ریچارد نیکسون' معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.
در شهرستان بوکان چهار دانشگاه با بیش از سه هزار و 500 دانشجو تحصیل می کنند.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**تنظیم کننده: پیمان پاکزاد**انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.