به گزارش ایرنا 'عباس حسن خانی' روز شنبه در جلسه شورای اداری ارومیه با قدردانی از عملکرد رسانه های داخلی و عوامل نظامی و انتظامی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر سر مسائل امنیتی با کسی تعارف ندارد و کسانی که قصد خدشه دار کردن امنیت عمومی را داشته باشند با پاسخ قاطع نظام روبرو می شوند.
وی با تاکید بر اینکه در ساعت های اولیه این مساله برخی افراد غیرمسئول با اظهارنظرهای بی مورد موجب ناراحتی عمومی شدند، اظهار کرد: مسئولان ما باید به این مساله دقت کنند و از اظهارنظر در هر موردی پرهیز کنند.
وی افزود: عملکرد کارکنان خدوم انتظامی در این موضوع، نشان از اقتدار، صبر و بصیرت این نیروهای انقلابی داشت و این نیروها توانستند بدون هیچ درگیری تجمع را پراکنده کرده و امنیت را بر منطقه حاکم کند.
فرماندار ارومیه اظهار کرد: رعایت اخلاق در جامعه اسلامی حرف اول را می زند و مردم نیز باید آستانه تحمل و بصیرت خود را افزایش دهند و بعد از مطلع شدن از یک اتفاق، آن را محکوم کنند.
حسن خانی در ادامه با اشاره به تراکم جمعیتی ارومیه افزود: حد مجاز تراکم جمعیتی این شهرستان 1.77 درصد است که متاسفانه با افزایش مهاجرت این رقم به بیش از 2.40 درصد رسیده و مسئولان شهری باید راهکارهای مقابله با این امر را بررسی کنند.
وی ادامه داد: توزیع عادلانه اعتبارات در مناطق کم برخوردار شهری باید مورد توجه مسئولان شهر قرار بگیرد تا بتوانیم امکانات رفاهی و آسایشی را در تمام نقاط توزیع کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز گفت: ارومیه جزو 10 شهر پرجمعیت کشور بوده و حل مشکلات این شهر نیازمند توجه ویژه است.
' ناصر حضرتی'، افزود: هدف ما توسعه متوازن و پایدار بر اساس توزیع عادلانه اعتبارات است و برای جبران عقب ماندگی های استان و شهرستان ارومیه باید تدبیری اتخاذ شود.
وی ادامه داد: در سال جاری جهت بهبود شاخصه های توسعه آذربایجان غربی یکهزار و 300 میلیارد ریال ردیف ویژه اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، صنعت معدن و تجارت، شورای اسلامی شهر به بیان نظارت و پیشنهادهای خود پرداختند.
تجمع اعتراضی جمعی از اهالی و والدین دانش آموزان یکی از مدارس اسلام آباد ارومیه در حالی در روز دوشنبه، یکم آبان برگزار شد که بررسی های دقیق نشان داده که دانش آموزی مورد تعرض قرار نگرفته و نیروی خدماتی مدرسه به داشتن نیت بداخلاقی مظنون است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.