اصغر پیروزنیا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کارگاه با حضور ۸۰ نفر از عوامل درمانی ۲ بیمارستان عباسی و فاطمه (س) میاندوآب به مدت ۲ روز در سالن اجتماعات بیمارستان عباسی این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی پزشکان، پرستاران، عوامل فوریت‌های پزشکی، هوشبری، اتاق عمل، بهیاران و همچنین عوامل حفاظت فیزیکی و امنیت بیمارستان‌های این شهرستان با نحوه اعزام بیمار با اورژانس هوایی بود.

وی‌ ادامه داد: همچنین در این کارگاه شناسایی انواع بالگرد، الزامات بالگرد و دیسپج مرتبط با اورژانس هوایی و اندیکاسیون‌های اعزام بیمار و فرآیند اعزام و نحوه فعال سازی کد ۳۵۰ به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

مسوول فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ میاندوآب با بیان اینکه در مورد شرایط پد بالگرد، مارشلینگ و وظایف افسر نشست و برخواست بالگرد نیز مباحثی ارایه شد، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی شهرستان میاندوآب که به جهت قرار گرفتن در مسیر تردد چهار استان، حوادث رانندگی زیادی روی می‌دهد و همچنین به علت وجود روستاهای صعب العبور و کوهستانی در بخش باروق  نیاز است در مواقع ضروری مردم این شهرستان از خدمات اورژانس هوایی برخوردار شوند.

 اورژانس هوایی در آذربایجان‌غربی در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شد.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده و مناطق سخت گذر دارد که راه‌اندازی اورژانس هوایی مشکل امدادرسانی را به حادثه دیدگان تسهیل می‌کند.
۲۰۹۳/۹۸۷۱/۳۰۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.