رییس اداره ورزش و جوانان تکاب روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این کوهنوردان شیب تند مسیر صعود به قله کوه ایوب انصار را به مدت سه ساعت پیمودند و هنگام اذان مغرب به قله رسیده و روزه خود را بر فراز این کوه افطار کردند.
رضا طلایی با بیان اینکه 6 نفر از این کوهنوردان مسیر صعود به قله ایوب انصار را به طول 63 کیلومتر با دوچرخه رکاب زدند، افزود: این کوهنوردان به همراه خانواده های خود با عبور از مزارع سرسبز دامنه کوه ایوب انصار پس از کوهنوردی و پیمایش شبانه قله این کوه را فتح کردند.
وی بیان کرد: برنامه مهتاب نوردی و صعود شبانه بر فراز این قله از صعودهای مورد علاقه کوهنوردان شهرستان تکاب به شمار می رود.
رییس اداره ورزش و جوانان تکاب ادامه داد: ششمین دوره مهتاب نوردی کوهنوردان روزه دار این شهرستان با هدف اجرای سنت حسنه پاکسازی طبیعت به منظور ترویج فرهنگ عمومی حفظ طبیعت و محیط زیست برگزار شد.
طلایی اظهار داشت: کوهنوردان پس از صعود به قله این کوه با برگزاری نماز جماعت، آیین معنوی و دعا و نیایش در کنار آرامگاه ایوب انصاری، روزه خود را افطار کردند.
به گزارش ایرنا، بقعه ایوب انصاری در بالای کوهی به همین نام در 13 کیلومتری جنوب شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی قرار دارد و دارای ناهمواری هایی است که از روستای دورباش از توابع بخش مرکزی تکاب عبور می کند و سپس به صورت جاده‌ سخت گذر به قله کوه منتهی می شود.
این کوه که نام آن برگرفته از بقعه‌ مورد ذکر، کوه ایوب انصار نامیده شده، 2512 متر ارتفاع دارد و از بالای آن، دشت ها و مزارع گندم واقع در اطراف تا کیلومترها دیده می شود.
موقعیت جغرافیایی این ارتفاع نیز به گونه‌ای است که از فاصله‌ دور می توان بقعه‌ را در بالای آن تشخیص داد.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از شهرهای مطرح منطقه در زمینه ورزش کوهنوردی است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.