اخبار مرتبط

فرزاد ظاهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ادامه رانش و نبود شرایط لازم آب و هوایی برای ترمیم با استفاده از آسفالت و بتن، راهداران به صورت موقتی با مصالح رودخانه ای اختلاف ارتفاع این محور را رفع کردند.
وی بیان کرد: با تلاش راهداران 100 متر مکعب مصالح رودخانه ای به محل رانش منتقل شده است.
وی اضافه کرد: این رانش در کیلومتر 11 این محور در تقاطع روستای «بریسو» اتفاق افتاده که به صورت عرضی و طولی در متراژ 200 متر موجب از هم گسیختگی و پارگی آسفالت این محور شده است.
وی اظهار داشت: به دنبال بارندگی های اولیه رانش زمین در این نقطه تثبیت شده بود ولی طی روزهای اخیر با شروع بارندگی ها، رانش آغاز و 14 سانتیمتر بر میزان پارگی آسفالت اضافه شد.
ظاهری گفت: با توجه به اینکه نیاز به مطالعات اولیه و ژئوتکنیک در منطقه وجود دارد نمی توان میزان خسارت اولیه وارده را برآورد کرد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سردشت افزود: وضعیت نامناسب خاک منطقه و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی علت اصلی رانش زمین در این منطقه است.
وی از رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند خواست با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه در این محور رانندگی کنند.
به گزارش ایرنا محور سردشت – بانه با 65 کیلومتر طول به دلیل عرض کم و داشتن پیچ های متعدد از خطرناکترین محورهای آذربایجان غربی به شمار می رود.
سردشت دارای 642 کیلومتر راه مواصلاتی شامل 542 کیلومتر راه روستایی و 100 کیلومتر راه بین شهری و از این میزان 209 کیلومتر آسفالت و 433 کیلومتر شوسه و خاکی است.
شهرستان مرزی سردشت با میانگین بارش 800 تا یکهزار میلیمتر در سال پربارش ترین شهر آذربایجان غربی است.
7562/3020/2093
انتهای پیام

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.