اخبار مرتبط

سلیمان مام عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه شامل تلفیقی - فراگیر، کم توان ذهنی و دیرآموز است، اظهار داشت: در این مدارس، آموزش های لازم توسط معلمان و مربیان ماهر به دانش آموزان با نیازهای ویژه در مقاطع مختلف تحصیلی و در فضای فیزیکی مناسبی ارایه می شود.
وی گفت: این نوع کودکان باید نحوه زندگی در جامعه و تعامل با یکدیگر را در این مدارس فراگیرند که برای اجرایی شدن این مساله نیاز است تمام دانش آموزان از آموزش و یادگیری در کنار یکدیگر به صورت برابر بهره مند شوند.
وی ادامه داد: آموزش تلفیقی - فراگیر یکی از روش های تحقق این مهم برای دانش آموزان عادی و دانش آموزان با نیازهای ویژه به شمار می رود و به صورت جدی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در این مدارس 13 دانش اموز اوتیسمی نیز مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: در بوکان، تعداد کودک اوتیسمی بیش از این آماری است که هم اکنون در حال تحصیل هستند از این رو مقدمات حضور این کودکان برای آموزش در مدرسه نیز در دست بررسی است.
مدیر آموزش وپرورش بوکان گفت: برای رفع مشکلات دانش آموزان اوتیسمی از دیگر ارگان های اداری سطح شهر نیز استفاده خواهد شد تا این کودکان بتوانند در راستای آموزش پذیری گام بردارند.
به گزارش ایرنا، در این شهرستان چهار مدرسه با نیازهای ویژه فعالیت دارد که 2 مدرسه آن در مقطع ابتدایی و 2 مدرسه در مقطع متوسطه است.
بوکان با 43 هزار نفر جمعیت دانش آموزی در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/2093
انتهای پیام

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.