اخبار مرتبط

محمد اسلامی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه شبکه ریلی در صدر برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید قرار دارد و قوای مقننه و مجریه نیز در این زمینه همسو هستند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به نظر مساعد رهبری در مورد استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای گسترش شبکه ریلی، بیان کرد: سیاست های حمایتی سبب شده تا توسعه خط ریلی با شتاب بیشتری دنبال شود.
وی همچنین با اشاره به سیاست اقتصادی دولت در تقویت قدرت ترانزیتی کشور با بهره مندی از شبکه ریلی، اظهار داشت: اتصال آذربایجان غربی به شبکه ریلی به دلیل مجاورت این استان با سه کشور همسایه، نقش برجسته ای در تقویت ترانزیت کشور خواهد داشت.
اسلامی به انجام تست های نهایی در ایستگاه راه آهن ارومیه هم اشاره کرد و گفت: مردم ارومیه به زودی می توانند سفرهای خود را با قطار انجام دهند.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی در مسیر 182 کیلومتری خط آهن مراغه - میاندوآب - مهاباد - نقده - ارومیه در سال 1381 آغاز شد تا آذربایجان غربی به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل شود.
برای هر کیلومتر ریل گذاری این طرح 45 تا 50 میلیارد ریال و برای کل آن بیش از پنج هزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده که بخش عمده آن در دولت تدبیر و امید تامین شده است.
خط آهن مراغه - ارومیه دارای چهار ایستگاه است و ایستگاه ارومیه با 16 هزار مترمربع زیربنا و یک سالن ترانزیت، بزرگترین ایستگاه این مسیر به شمار می رود.
3214/3072
انتهای پیام

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.