سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری شامگاه چهارشنبه در نشست با طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم داشتند و امروز نیز این قشر مورد حجمه دشمنان انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه کشور بدون روحانیت مانند کشور بدون طبیب است، ادامه داد: محبوبیت و مقبولیت قشر روحانیت در جامعه ریشه و قدمت تاریخی دارد.
وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی حمله به روحانیت و بی ثبات کردن این قشر را در دستور کار خود قرار داده است و روحانیت باید هوشیار و آگاه باشند تا این توطئه دشمن را نیز خنثی کنند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تزکیه و تقویت بنیه های علمی، اخلاقی و آگاهی به نیازها و مسائل و علم روز را از وظایف اصلی روحانیون و طلاب عنوان کرد و گفت: راهبری عملیات در دوران هشت سال دفاع مقدس با فرماندهان بود ولی پایه گذار اصلی روحیه معنوی، ایمان، جهاد، هجرت و شهادت در بین رزمندگان قشر روحانیت بود.
سردار شهسواری افزود: روحانیت در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس سکان دار نظام و انقلاب بوده اند و امروزه نیز در خط مقدم مقابله با تهدیدهای دشمنان قرار دارند که می بایست با آگاهی، دینداری و همچنین با بصیرتی که دارند به عنوان قطب نما در جامعه عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه تهدید و توطئه از اهداف اصلی دشمنان است، ادامه داد: یکی از این اهداف دشمنان حوزه اقتصاد و دیگری حوزه فرهنگ است که در این زمینه نیز روحانیت نقش اساسی خود را به خوبی ایفا می کند.
به گزارش ایرنا یکهزار و 150 نفر طلبه در مدارس علوم دینی آذربایجان غربی تحصیل می کنند و 12 مدرسه علوم دینی در استان وجود دارد که در شهرهای تکاب، شاهین دژ، میاندوآب، نقده، سلماس، ارومیه، خوی، شوط و ماکو فعالیت می کنند.
6009/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.