به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز شنبه در آیین رونمایی از کتاب 'سبوی ساقی' با اشاره به رواج کتاب های دیجیتالی در سطح دنیا، افزود: سخنرانی های تاثیرگذاری در طول تاریخ انجام شده که به دلیل مکتوب نشدن از یادها رفته ولی کتاب همواره ماندگار است.
وی با تاکید بر اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: مردم باید فرهنگ مطالعه را از رهبر معظم انقلاب بیاموزند زیرا نه تنها خودشان بلکه خانواده ایشان هم فرصت استراحتشان را صرف مطالعه کتاب می کنند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید از تمامی حرکت های فرهنگی پشتیبانی شود، یادآوری کرد: باید در راستای توجه به مسایل فرهنگی و فرهنگ جامعه گام های مناسبی برداشته شود زیرا جامعه کنونی بیش از پیش نیازمند توجه به چنین مباحثی است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگ، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و باید فعالیت های فرهنگی جامعه را توسعه و فرهنگ عمومی استفاده از وسایط نقلیه و سایر آموزش های شهروندی را به مردم آموزش داد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اهمیت کار خبرنگاران، گفت: خبرنگاران جامعه را پویا و بانشاط می کنند و نقش آنان در مقابله با فساد، مفسدان اقتصادی و کسانی که در جامعه دلهره می آفرینند، ستودنی است.
شهردار تبریز نیز در این آیین توجه به حوزه فرهنگ از سوی این نهاد را ضروری دانست و گفت: شهرداری در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، عمرانی و ورزشی ورود پیدا کرده و حامی بسیاری از چهره های فرهنگی و اجتماعی شهر است.
ایرج شهین باهر افزود: بیشترین مسایل و مشکلات شهری در سایه توجه به مسایل فرهنگی قابل حل است و می توان به جای احداث میدان، زیرگذر و روگذر و توجه به مسایل سخت افزاری با آموزش های شهروندی مشکلات شهری از جمله معضل ترافیک را حل کرد.
وی فرهنگ را جزو اولویت های شهرداری اعلام و یادآوری کرد: بخشنامه ای مبنی بر حذف معاونت فرهنگی به شهرداری ها ابلاغ شده ولی توجه به بخش فرهنگ توسط شهرداری نیاز جامعه کنونی است.
شهین باهر ادامه داد: شهرداری تبریز از تمامی افراد نخبه در تمامی حوزه ها حمایت می کند.
مسعود برزگر جلالی، نویسنده کتاب مجموعه مقالات 'سبوی ساقی' نیز در این آیین گفت: این کتاب شامل 201 مقاله فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده که در مدت 10 سال گذشته در نشریه ساقی به مسایل و مشکلات استانی پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا برزگر جلالی متولد 1350 و از مدیران شهرداری تبریز و مدیرمسوول روزنامه ساقی است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.