به گزارش ایرنا، بهرام صمدی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آمار فوتی ها بر اثر سو مصرف مواد مخدر در استان از سال 83 تا 96 روند نزولی به خود گرفته است.
وی ادامه داد: 124 هزار و 969 نفر در سال گذشته برای انجام معاینات بالینی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.
صمدی راد با بیان اینکه آذربایجان شرقی در زمینه معاینات بالینی در رتبه ششم کشوری قرار دارد، گفت: 36 درصد مراجعات به دلیل نزاع و درگیری، 17 درصد حوادث ترافیکی، 17 درصد معاینات مجدد، 16 درصد تعیین خسارت و صدمات، 6 درصد معاینات اختصاصی بانوان و 3 درصد روانپزشکی است.
وی با بیان اینکه رتبه استان در پرونده های مربوط به نزاع و درگیری رتبه 4 کشوری را دارد، اضافه کرد: سال گذشته کاهش خوبی در روند پرونده های مربوط به نزاع و درگیری بود اما در دو ماهه امسال شاهد افزایش 4 درصدی هستیم.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته 16 هزار نفر از مصدومان تصادفات به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.
وی گفت: یک هزار و 332 نفر در سال گذشته بر اثر حوادث ناشی از کار در استان مصدوم و 67 نفر جان خود را از دست دادند.
صمدی راد همچنین در خصوص پرونده های سقط درمانی اظهار داشت: سال گذشته 433 پرونده درخواست سقط درمانی ثبت شد که برای 304 مورد مجوز سقط صادر شد.
وی افزود: 64 نفر در استان به دنبال مسمومیت با سموم از جمله قارچ، آفات نباتی و قرص برنج جان خود را از دست دادند.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت:در این مدت همچنین 19 نفر بر اثر برق گرفتگی، 25 نفر بر اثر غرق شدگی، 47 نفر ناشی از مسمومیت مونواکسید کربن و 693 نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.