اخبار مرتبط

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیئت فناوری موسسه  (AIT) اتریش خواستار همکاری مستمر موسسه فناوری اتریش و عتف با محوریت تبریز شد و گفت: همکاری با این شبکه می‌تواند الگویی برای شبکه صنعتی و فناوری استان از جمله خوشه‌های نساجی، غذایی و معرفی الگوی موفق در سطح کشور باشد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست توسعه فناوری با حضور هیئت فناوری اتریش،  با بیان این‌که قرارداد همکاری مشترک بین مؤسسه فناوری اتریش (AIT) و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در حوزه قطعه‌سازی خودرو تبریز اقدام ارزشمندی است، اظهار کرد: با ادامه‌ی این همکاری می‌توانیم به دستاورد‌های بیشتری دست یابیم.
وی در این همکاری پروژه توسعه نظام نوآوری قطعه‌سازی خودرو را موفق ارزیایی کرد و گفت: امیدواریم این قرارداد نکته عطفی در صنعت قطعه سازی استان باشد و با بهره‌گیری از نتایج این همکاری بتوانیم از تجربه خوشه قطعه سازی در دیگر شبکه‌های صنعتی و فناوری استان استفاده کنیم.
معاون اقتصادی استاندار آذریایجان شرقی با اشاره به این‌که بخش مهمی از این همکاری‌ها، متمرکز بر بخش خصوصی بوده است، افزود: همکاری بخش خصوصی با این موسسه اقدامی مبارک بوده و معتقدم بخش خصوصی با قدرت در این قرارداد مهم فناوری، نقش ایفا کرده است و استمرار این همکاری در معرفی این الگوی موفق مثمر ثمر خواهد بود.
«جوزف فروهلیچ» نماینده انستیتو تکنولوژی اتریش در این دیدار اظهار کرد: بعد از مجموعه بحث‌ها، تصمیم بر تمرکز  در مرکز نوآوری تبریز و تمرکز اصلی روی خوشه قطعات صنعت خودرو شود.
وی با اشاره به اهداف مناطق نوآوری در کشور، افزود: اولین هدف ما توسعه پایداراقتصاد در منطقه با توجه به رقابت پذیری صنعتی و دسترسی بهتر به بازارهای ملی و جهانی است.‌ براساس تجربیات، اولین هدف تعریف شده برای پروژه، توسعه‌ی سیستم نوآوری در منطقه AIT تبریز است. 
فروهلیچ‌ ادامه داد: دومین هدف ما، شبکه‌سازی و خوشه سازی در تبریز است تا با تمام فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای تحقیق و تکنولوژی توسعه هماهنگ باشد.
وی افزود: طبق شایستگی‌های موسسه‌ی ما، دلایلی برای انتخاب صنعت خودرو داریم که پیش زمینه‌ی انتخاب خوشه قطعات خودرو بوده است. سال ۲۰۱۷ کشور اتریش از ۳.۹ درصد GDP خود را به تحقیقات و توسعه اختصاص داده است؛ از این رو اتریش نیز جزو کشورهایی است که به عنوان رهبران نوآوری در اتحادیه اروپا محسوب می شود.
وی با بیان این‌که درصد هزینه کرد کشور ایران از سهم GDP در تحقیقات توسعه ۰/۸ درصد بوده است، افزود: با هدف گذاری دولت تا سال ۲۰۲۵ این درصد باید به ۴ درصد افزایش یابد.برای این‌که به این میزان از بودجه برسیم به تعامل سازنده از طرف سیاست گذاران و عموم مردم و صنعت نیاز داریم.
نماینده انستیتو تکنولوژی اتریش افزود: سبد خودرو در تولید اتریش در جایگاه چهارم قرار دارد که ۱۳/۶ درصد از تولید اتریش را شامل می‌شود.
وی با این‌که چهار شرکت جهت کمک در پروژه‌ انتخاب کرده‌ایم، افزود: شرکت BMW، Elin، فوکس هوبر و کراسلید جزو این شرکت‌ها است.
وی بیان کرد: با یادگیری‌های مشترک همکاران ایرانی در بازدید از این شرکت‌ها، گام اولیه‌ی همکاری ما در زمینه قطعات خودرو فراهم شده است.
وی تاکید کرد: اگر دولت بخواهد صنعت خودرو سازی‌ ایران جهانی شود،  سطوح بالای استاندارد کشورهای اروپایی در تولید خودرو برای پیوستن به شبکه‌ی جهانی نیاز است.
انتهای پیام انتهای پیام

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.