وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که توسعه بلندمدت منطقه ورزقان منوط به توسعه ارتباطات فرا سرزمینی در خود منطقه است، گفت: باید بتوانیم با کشورهای همسایه این منطقه ارتباطات روان و گسترده‌‌ای داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، عباس آخوندی در جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان اظهار کرد: ارتباط با کشورهای همسایه برای صادرات محصولات صنعتی، کشاورزی، صنایع‌دستی و سایر صنایع، از جهت گردشگری و توزیع ثروت می‌تواند به این منطقه کمک کرده و ثروت جدیدی خلق کند که برای مردم و اهالی منطقه بسیار مهم باشد.   وی گفت: علی‌رغم مشکلات موجود در شهرستان ورزقان، در حوزه صنعت مس، زیربنایی، توسعه کشاورزی، توسعه شهری، ارتقای توسعه زندگی در بخش‌های مختلف اتفاقات بسیار خوبی در حال رخ‌ دادن است و امیدواریم ارتباطات و اتفاقات بهتری را در آینده شاهد باشیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ورزقان گفت: این منطقه از جهت گردشگری منطقه‌ی بسیار مستعدی بوده و با ایجاد پروژه‌های گردشگری همانند "اتصال قلعه جوشین به قلعه بابک" و سایر پروژه‌ها می‌توانیم از این فرصت حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.
وی افزود: با اینکه بزرگراه خواجه- ورزقان در حال انجام است اما همواره علاقه‌مند بوده‌ام که این بزرگراه به سمت خاروانا و نودوز ادامه پیدا کند و بتوانیم با اتصال این محورها، با کشورهایی نظیر ارمنستان و نخجوان ارتباط داشته باشیم، چرا که ارتباطات فرامرزی می‌تواند محور اصلی توسعه باشد.
آخوندی ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت مس آذربایجان نیز گفت: خوشبختانه مدیرعامل این شرکت دیدگاه انفتاح و دیدگاه بازشدن به جامعه را انتخاب کرده است و این یک تحول بسیار مثبت است؛ در حالی که ما موارد بسیاری از این نوع توسعه‌های صنعتی را در مناطق نفت‌خیر داشتیم که دور خودشان حصار می‌کشیدند.
وی با بیان این‌که سرمایه‌ی این منطقه صرفا مس نبوده و سرمایه‌های زیادی وارد این منطقه می‌شود، گفت: این موضوع حائز اهمیت است که این سرمایه‌ها را چقدر در منطقه نگه داریم. حدود 40 سرویس از کارکنان در این شهرستان به شهرهای دیگر رفت و آمد می‌کنند و باید فضای سکونت و زندگی در ورزقان به‌گونه‌ای باشد که افراد در این شهر اقامت کنند.
وی در این راستا ادامه داد: زمانی که افراد در محلی اقامت می‌کنند در آنجا هم هزینه می‌کنند و در حقیقت نوعی توزیع ثروت انجام شده و منطقه شاهد رشد مضاعفی خواهد بود، بنابراین فراهم کردن امکانات سکونت در منطقه نکته مهمی است و با تدابیری که دارم اگر بتوانیم این شرایط را ایجاد کنیم، شاهد رشد و توسعه مضاعفی در منطقه خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی در پایان به مسئله ارتقای کیفیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید از جهت ارتقای سطح آموزش توجه ویژه‌ای به فرزندان این خطه داشته باشیم، چرا که یکی از ویژگی‌های صنعت، تربیت حرفه‌ورزهایی در پیرامون خود بوده و این مسئله بسیار مهم است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.