مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نوروز امسال با هدف ارائه خدمات متفاوت در موزه قاجار و خانه حیدرزاده به عنوان اماکن گردشگری پر بازدید استان، امکانی برای بازدیدکنندگان از فضاهای تاریخی مهیا شده تا بتوانند عکس یادگاری با لباس‌های سنتی آذربایجان داشته باشند.
نوید مشهوری آفاق گفت: این عکس‌ها به‌خودی‌خود رسانه‌ای تاثیرگذار و ابزار تبلیغی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و آشنایی با فرهنگ بومی استان است زیرا هم خاطرات گذشته را برای مسافران زنده و هم فرهنگ و هنر و تاریخ استان را در حافظه‌ گردشگران ثبت می‌کند.
وی ادامه داد: گردشگران می توانند با پوشیدن لباس های سنتی استان، در فضای زیبای حیاط موزه قاجار با نمای بسیار چشم نواز و حوض خانه عمارت تاریخی حیدرزاده تبریز با کاشی کاری ها و طاق های منحصر به فرد تجربه حضور خود در تبریز را ثبت کنند.
مشهوری همچنین اعلام کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای میزبانی هرچه باشکوه تر از گردشگران نوروزی و ایجاد فضایی متفاوت برای بازدیدکنندگان، نمایشگاهی از آثار هنری خانم جهانگیری شامل نقاشی روی چوب و فلز را در خانه حیدرزاده و نمایشگاه صنایع دستی و سفال از آثار خانم مژگان خوش سلیقه برگزار کرده است.
خانه حیدرزاده عمارت تاریخی واقع در منطقه مقصودیه شهر تبریز است که در سمت جنوب ساختمان شهرداری قرار دارد.
این خانه در سال 1378 در فهرست میراث ملی ایران با شماره 2524 به ثبت رسیده و از جاذبه های گردشگری تبریز محسوب می شود.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.