مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: مردم با اطمینان خاطر گوشت مرغ مصرف کنند؛ چراکه مرغ‌های تولید شده تحت نظارت دامپزشکی کاملا سالم و بهداشتی است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، امیر حسین بهداد در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، گفت: این بیماری از سال 94 تاکنون در کشور وجود داشته و به تبع آن در استان ما نیز این بیمار کمابیش مشاهده شده است؛ به طوری‌که در سال 97 با توجه به این‌که آذربایجان شرقی به لحاظ وجود تالاب‌ها و سدهای متعدد برای شیوع این بیماری می باشد و علاوه استان ما جزو قطب‌های مرغداری در کشور است. 
وی ادامه داد: طبق پیش بینی های انجام گرفته در سطح ملی، احتمال شیوع بسیار بالای این بیماری در سطح مرغداری‌های استان وجود داشت که خوشبختانه توانستیم سالی بسیار آرام و بدون مورد جدی از این بیماری را در سال 97 سپری کنیم.
وی ادامه داد: در ابتدای سال 1398 یک مورد از این بیماری در استان گزارش شد و ما بلافاصله آزمایش‌های لازم را بر روی نمونه‌های ارسالی انجام دادیم که نتیجه آن مثبت بود.
وی خواستار شد: از تمامی مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند تا ما بتوانیم با سرعت عمل بیشتر اقدامات لازم را جهت جلوگیری از شیوع این بیماری انجام دهیم. بهداد گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری خطرناک مشترک بین انسان و پرندگان است که امکان انتقال این بیماری به انسان وجود دارد و تمامی اقدامات باعث حفظ سلامت مردم و پیشگیری از انتقال این بیماری به جوامع انسانی است و خوشبختانه در طی سالیان گذشته در اثر این اقدامات و واکنش‌های سریع دامپزشکی نه در کشور و نه در استان موردی از این بیماری در انسانها گزارش نشده است.
مدیر کل دامپزشکی استان در خصوص سلامت محصولات تولیدی تحت نظارت دامپزشکی استان، گفت: در حال حاضر جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و تمامی مرغ‌ها بسته بندی شده تحت نظارت دامپزشکی از بهداشت و سلامت کامل برخوردارند و بدون هیچ نگرانی میتوانند این محصول را خریداری کنند. 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که احتمال انتقال ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از طریق خوردن گوشت مرغ بسیار کم است، این ویروس در مقابل ضدعفونی کننده ها و در مقابل حرارت بسیار ضعیف بوده و با اندک حرارت از بین می رود؛ با فرض این‌که مرغی مبتلا به این بیماری باشد نیز با پخت کامل گوشت مرغ، عامل این بیماری از بین می رود. 
وی گفت: توصیه عمومی ما به مردم این است که در هنگام پاک کردن انواع گوشت که شامل گوشت مرغ نیز می شود از دستکش استفاده نمایند و مستقیما به گوشت دست نزنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.