به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار داشت: با افرادی که چاه غیرمجاز حفر می کنند و یا از چاه‌ های مجاز بیش از مجوز برداشت می کنند، براساس قانون برخورد می شود.
وی شورای حفاظت از منابع آب را یکی از شوراهای مهم شهرستان عنوان کرد و گفت: مصوبات این شورا باید ضمانت اجرایی داشته باشد و ادارات با تمام توان در اجرای این مصوبات تلاش کنند.
اصغرپور همچنین خواستار اجرای آبیاری تحت فشار و تجمیع اراضی و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی در 300 هکتار از اراضی شهرستان از سوی جهاد کشاورزی و امور آب عجب شیر شد و افزود: آبیاری نوین باید با ایجاد حقابه منابع آب به کشاورزان اجرایی شود.
فرماندار عجب شیر اظهار داشت: هماهنگی های بین دستگاه های اجرایی به منظور اجرای الگوهای صحیح مدیریت مصرف آب بسیار لازم و ضروری است.
اصغرپور با اشاره به بازگشایی و لایروبی رودخانه قلعه چای شهرستان به طول هفت کیلومتر، گفت: بازگشایی و لایروبی این رودخانه با قوت تمام و در راستای احیا دریاچه ارومیه ادامه می یابد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سد قلعه چای 24 میلیون مترمکعب آب وجود دارد که نسبت به سال گذشته 10میلیون مترمکعب است افزود: انتظار می رود در موقع توزیع آب از سد قلعه چای، مدیریت لازم در جهت تامین آب کشاورزی صورت گیرد تا ضرری متوجه کشاورزان نشود.
وی همچنین از تصویب شیوه نامه تشکل آببران شهرستان خبرداد و افزود: این شیوه نامه در 35 ماده و در راستای اجرای بهینه مدیریت مصرف آب از سد قلعه چای به دستگاه های اجرایی و آببران شهرستان ابلاغ شده است.
شهرستان عجب شیر با 71 هزار جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.