اخبار مرتبط

رئیس انجمن حرفه‌ای واحدهای رفاهی، تفریح و پذیرایی گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در بحران اقتصادی کنونی، رستوران‎داری به طور نامتعادلی رشد داشته است و فعالیت افراد غیرحرفه‌ای و آموزش ندیده، به صنعت غذا آسیب می‌زند.     محمد علاقبند در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آدربایجان شرقی، با اشاره به این که امروزه آموزش نیروی انسانی فعال در حوزه غذا و رستوران‎داری باید در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: به منظور معرفی و توسعه غذای استان، تعدادی از افراد خواستار برگزاری جشنواره‌ غذا در استان بودند که معتقدم نیاز حیاتی در این رابطه، آموزش درست کارکنان و فعالان این حوزه است، به طوریکه یاد بگیرند چگونه رفتار حرفه‌ای و در خور شانی با مشتریان داشته باشند.     وی تاکید کرد: همان طور که داشتن کارت بهداشت برای شاغلان این عرصه ضروری است، باید برای به کارگیری آنان نیز آموزش‌های لازم داده شود، البته در این راستا مقرر شده که از طرف انجمن و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دانشگاه، دوره آموزش رفتاری برای فعالان این بخش برگزار شود.     وی در خصوص اهداف راه اندازی انجمن حرفه‌ای واحدهای رفاهی، تفریح و پذیرایی گردشگری توضیح داد: این انجمن در تمامی استان‌های کشور تشکیل می‌شود و هدف آن مطرح کردن و پیگیری تمامی مشکلات و مسائل واحدها از کانال انجمن است تا آن‌ها بتوانند به طور یکپارچه و قانون‎مند عمل کنند؛ به عنوان مثال با تلاش‎ها و پیگیری‎های مستمر انجمن در زمینه اجرای موسیقی محلی زنده در مراکز پذیرایی، از این به بعد مجوز این برنامه‌ها با رعایت شرایط وضع شده و با معرفی واحد مورد تایید انجمن حرفه‎ای به اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان صادر می‎شود.     وی در این رابطه افزود: لازم است در این خصوص از حمایت‎های نماینده محترم ولی فقیه در استان، حجت السلام آل هاشم و دیگر مسئولان نیز قدردانی کنم.     علاقبند با اشاره به برگزاری اولین همایش واحدهای رفاهی، تفریح و پذیرایی گردشگری استان در تبریز در بهمن سال گذشته، گفت: این همایش با حمایت حداکثری واحدهای رفاهی و پذیرایی برگزار شد و با وجود برودت هوا و راه بندان، تعداد زیادی از همکاران از نقاط دور و نزدیک استان در همایش شرکت کردند که این نشان از همراهی و اعتماد آنان به انجمن حرفه‎ای و فعالیت‎های اثرگذار و هدفمند این مجموعه است.     وی در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد راه‌اندازی مراکز پذیرایی مناسب در بازار بزرگ و تاریخی تبریز، بیان کرد: این اثر ثبتی یونسکو، جایگاه ارزشمندی در بین گردشگران دارد و همه ساله تعداد زیادی از گردشگران از آن بازدید می‌کنند، از این رو در طی سال‌های اخیر رستوران‌های متعددی در قسمت‎های مختلف آن راه اندازی شده و در نظر داریم که یک رستوران سنتی نیز در حیاط بزرگ بازار امیر راه اندازی کنیم.     وی در خصوص دیگر فعالیت‎های انجمن حرفه‎ای، توضیح داد: در نظر داریم که حدود 10 رستوران در ایام ماه مبارک رمضان باز باشد تا گردشگران بتوانند از این مراکز استفاده کنند. هم چنین در زمینه اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌ها در سال‌ قبل با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان، نقشه‎های گردشگری چاپ کردیم و به مناسبت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 تمامی رستوران‎ها را مجاب کردیم که در کیف دستی‎های خود، لگوی تبریز 2018 را چاپ کنند.     رییس انجمن حرفه‎ای با اشاره به برخی مشکلات عوارض زیباسازی رستوران داران، یادآور شد: با توجه به بالا بودن عوارض زیبایی سازی شهرداری تبریز، دیگر هیچ رستوران‎داری به  فکر زیبا کردن محیط رستوران خود نمی‌افتد، چراکه مبلغ زیادی را باید به عنوان عوارض زیباسازی بپردازد. شهرداری باید بر این کار نظارت جدی داشته باشد و با در نظر گرفتن تخفیفاتی آنان را برای زیباتر کردن رستوران و محیط شهر تشویق کند.     وی با تاکید بر افزایش تنوع غذا در رستوران‎های تبریز و دیگر شهرستان‎های استان، گفت: در سال‎های گذشته بیشتر چلوپز دیده می‎شد و امروزه رستوران‎ها نیز شروع به فعالیت کرده‌اند و غذاهای متنوعی از جمله کوفته تبریزی، دلمه، کشک بادمجان و ... را ارائه می‌دهند.     وی با بیان این که استان آذربایجان شرقی در زمینه غذا حرف برای گفتن دارد و در این زمینه پیشتاز است، خاطر نشان کرد: اولین کافی شاپ در ایران توسط مجموعه وحید راه اندازی شده و حضور پیشکسوتان صنعت غذا را در استان مغتنم است. همچنین آشپزهای بنام و با تجربه‎ای هم چون حاج آقا اکبری در تبریز حضور دارند که ابداع کننده جوجه کباب در ایران هستند.     علاقبند هم‎چنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص رمز موفقیت خود در امر رستوران‎داری و کافی‎شاپ داری، بیان کرد: حرفه‎ی ما بر فروش خدمت تمرکز داشته و نیروی انسانی و شیوه‎ی رفتار کارکنان با مشتریان اهمیت زیادی دارد؛ در این راستا آموزش‌های مناسب و هدفمندی را برای کارکنان خود درنظر گرفته‎ام.     وی با بیان این‌که به منظور احترام به مشتری و تمرکز در کار، استفاده از تلفن همراه برای کارکنان ممنوع است، یادآور شد: کارکنان اجازه ندارند که از مهمانان انعام دریافت کنند، زیرا معتقدم که این امر در درازمدت باعث ایجاد تبعیض می‎شود و نارضایتی به دنبال دارد.
انتهای پیام انتهای پیام

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.