به گزارش یکشنبه ایرنا، در اطلاعیه روابط عمومی بانک سپه در پاسخ به اظهارات نماینده هشترود در مجلس شورای اسلامی با عنوان «بانک سپه به تعهدات خود در آزادراه هشترود - مراغه عمل نمی کند» آمده است: بانک سپه تعهدی مبنی بر پرداخت مبلغ 50 میلیارد تومان بابت پروژه آزادراه مراغه -هشترود نداشته و وفق مفاد قرارداد مشارکت مربوطه نسبت به پرداخت سهم الشرکه خود براساس درصد پیشرفت پروژه اقدام می نماید.
اطلاعیه حاکی است: باتوجه به انصراف شریک بخش خصوصی از همکاری در این زمینه و متعاقب آن ابلاغ محدودیت های قانونی در خصوص سرمایه گذاری های بانک از سوی مراجع نظارتی، قرارداد مشارکت مورد نظر به موقع عملیاتی نشد.
در اظلاعیه اضافه شده است: اخیرا پس از پیگیری های صورت گرفته، مجوز لازم به بانک ابلاغ شده و شریک دیگری برای تامین 20 درصد هزینه های پروژه اعلام آمادگی کرده لذا تنظیم متمم قرارداد با شریک جدید در شرف اجراست.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی در 23 مهرماه جاری در جمع خبرنگاران از عدم انجام تعهدات بانک سپه به عنوان سرمایه گذار طرح آزادراه هشترود - مراغه انتقاد کرده بود.
سید حمزه امینی در این خبر اظهار کرده بود: قرار بود 50 میلیارد تومان به عنوان پرداخت اولیه ازسوی بانک سپه پرداخت شود که تاکنون عملیاتی نشده است.(http://www.irna.ir/eazarbaijan/fa/News/83066262)
ساخت آزادراه 92 کیلومتری مراغه - هشترود در پنج قطعه و با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از سال 93 آغاز شده و اکنون پس از گذشت 39 ماه تنها از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
در ساخت این آزادراه سهم دولت 60، بخش خصوصی 20 و بانک سپه 20 درصد است.
جاده فعلی مراغه - هشترود به طول 101 کیلومتر، تقاطع و شاهرگ ارتباطی استان های آذربایجان شرقی، کردستان و آذربایجان غربی با حدود 10 میلیون نفر جمعیت است و همین امر، اهمیت تسریع در ساخت آزادراه در این مسیر را دوچندان می کند.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.