به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز پنجشنبه در بازدید سرزده از کمپ ترک اعتیاد و بررسی مشکلات آن اظهار داشت: در حال حاضر دو کمپ ترک اعتیاد قانونی در شهرستان فعال بوده و از سوی بهزیستی به طور مستمر مورد بازدید و بازرسی قرار می گیرد.
وی افزود: درمان معتادان گام اول در کمک رسانی به این قشر است و در گام های بعدی باید با فراهم کردن زمینه اشتغال این افراد، از آلوده شدن مجدد آنها جلوگیری کرد.
اصغرپور همچنین با تاکید بر تدوین و اجرای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر افزود: بهبود معتادان و بازگشت آنان به آغوش خانواده، بسترسازی برای ساخت مراکز بازپروری و نگهداری معتادان و برنامه های آموزشی از جمله مواردی است که باید با همکارای نهادها و ادارات مختلف انجام شود.
وی با اشاره به کاهش سن اعتیاد در جامعه گفت: متاسفانه سن اعتیاد در شهرستان به 25 سال کاهش یافته و این موضوع آسیب های اجتماعی بسیاری به دنبال دارد.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی و دستگاه‌ های اجرایی، تلاش خود را در جهت مبارزه با مواد مخدر انجام می ‌دهند اما رسالت دستگاه‌ ها و نهادهای فرهنگی جامعه نیز در این زمینه بسیار سنگین است، چرا که آگاه سازی و پیشگیری مهم ‌ترین اصل در مصون نگه داشتن جامعه از مواد مخدر است.
فرماندار عجب شیر بر لزوم مبارزه جدی با توزیع کنندگان موادمخدر به عنوان سوداگران مرگ تاکید کرد و افزود: مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر یکی از اولویت های اصلی این شورا در سطح شهرستان است از همین رو ضرورت دارد رصد هرگونه فعالیت مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر صنعتی توسط پلیس زیر نظر گرفته و با توزیع کنندگان مقابله شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.