به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در نماز جمعه این هفته شهر کرمان افزود: ماهیت نهضت 16 آذر سال 32 ضد استعماری و استکبار ستیز است و پس از کودتا و محیط رعب و وحشت، ندای حق طلبانه دانشجویان بلند شد.
وی با بیان اینکه دانشجویان باید تحلیل سیاسی مشخصی از اوضاع داشته باشند تصریح کرد : دانشجو باید اوضاع و احوال خود را بشناسد و تحلیل گر صحیحی باشد.
امام جمعه کرمان اظهار داشت: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، دانشجویان با بصیرت، باید دوست و دشمن را بشناسند و میدان جنگ علیه جمهوری اسلامی را تشخیص دهند و در موقع لازم به وظیفه خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه امروز دانشگاه باید صحنه علمی باشد افزود: دانشجویان در برابر بحران و صحنه های مختلف اقتصادی به کشور کمک کنند.
حجت الاسلام علیدادی گفت: هفت ماه از خروج آمریکا از برجام می گذرد، اما اروپایی ها فقط حرف زده اند و عملی انجام نداده اند و در برخی موقعیت ها مانند برنامه موشکی ایران پرونده خوبی ندارند و با آمریکا همراهی کرده اند.
وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم به برجام اروپایی نیز نمی توان امید داشت و باید به توان و نیروهای داخلی تکیه کرد تا با هدایت رهبر معظم انقلاب و وحدت مردم و مسئولان از این شرایط عبور کنیم.
امام جمعه کرمان با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی چابهار اظهار داشت : در دنیای امروز ریاکاری و فاصله بین شعار و عمل وجود دارد و کسانی روزی در دفاع از ملت به میدان می آیند و روز دیگر در خیابان ها مردم را به خاک و خون می کشند.
وی افزود: امیدواریم مانند همه وقایع قبلی جمهوری اسلامی، با عوامل و دست های پشت پرده با قدرت برخورد شود.
حجت الاسلام علیدادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام خود به اجلاس سراسری نماز فرمودند، باید برای ادای حق این فریضه الهی همه با قدرت و ثروت در ترویج آن بکوشند.
وی با اشاره به نقش نماز در تربیت جوانان و نوجوانان افزود: جوان و نوجوانی که در مساجد و تحت تربیت و حاکمیت نماز قرار گیرد، تربیت دینی مورد نظر خداوند در موردش انجام می شود.
امام جمعه کرمان تاکید کرد: مراکز علمی وقت کلاس های خود را با نماز تنظیم کنند و برنامه های اداری نیز با زمان اقامه نماز هماهنگ شود.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.