به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: کشور در جنگ سخت با ایثار و توکل بر خدا در برابر دشمنان و استکبار جهانی سربلند و پیروز شدند.
وی ابراز داشت: دشمنان با ناکامی در جنگ سخت، تهاجم نرم‌ را درپیش گرفتند.
وی اضافه کرد: تقوا و توکل به خدا و تبعیت از رهبری منجر به دستیابی به پیروزی و شکست دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ نرم می شود.
شاهچراغی با تشکر از مهمان نوازی مردم استان سمنان از دکتر روحانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در هفته اخیر، گفت: مردم به طور شایسته از رئیس جمهوری و مهمانان اجلاس نماز به ویژه آقای قرائتی‌ پذیرایی کردند و حرمت مهمانان را نگه داشتند.
امام جمعه سمنان با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز در سمنان خاطر نشان کرد: این اجلاس با پیام پرمحتوا و جامع مقام معظم رهبری آغاز شد.
وی با بیان این که مسوولان به محتوای پیام توجه کنند و جامع عمل به پوشانند، افزود: بخش مهمی از گرفتاری جامعه به علت فاصله از نماز است و نجات از گرفتاری ها، نیازمند اشاعه فرهنگ نماز و ادای آن در جامعه بین اقشار مختلف است.
امام جمعه سمنان با اشاره به فرمایش رهبری در زمینه مزین شدن مدارس به اقامه نماز، گفت: نماز جماعت در مدارس تضمین کننده آینده کشور است، باید مدیران، معلمان و دانش آموزان در آن شرکت منظم داشته باشند.
شاهچراغی با تبریک روز دانشجو، اظهار داشت: دانشجویان پیشتاز استکبارستیزی هستند و این مسیر را به صورت مستمر ادامه دهند.
وی، دانشجویان و حوزویان را 2 نهاد تاثیرگذار در تاریح انقلاب برشمرد و گفت: این 2 نهاد حافظان آرمان های انقلاب اسلامی در کشور هستند.
به گفته وی، اردوهای جهادی دانشجویان در کنار تحصیل نشان از خدمت این قشر به کشور دارد.
امام جمعه سمنان تصریح کرد: جهاد در راه خدا که تمام زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را شامل می شود از ملزومات مهم تقوا در قرآن به شمار می آید.
امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز رحلت آیت الله گلپایگانی، یادآور شد: این عالم روحانی همواره همراه امام راحل بود و بر پیکر ایشان نماز خواند و باید یاد ایشان زنده بماند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.