کوروش میرزایی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهر 20 هزار نفری فرون آباد به دلیل واقع شدن در جنوب محور امام رضا(ع) در هنگام بروز بارندگی شدید در خطر وقوع سیلاب قرار دارد و در بارندگی های شدید دو روز اخیر نیز حجم زیادی آب به مناطق مسکونی جریان پیدا کرد.
وی اظهار داشت : یکی از مناطق مهم مسکونی شهر فرون آباد، مجتمع یک هزار و 640 واحدی مسکن مهر است که در هنگام ساخت این مجتمع، پیش بینی لازم برای خروج فاضلاب از آن صورت نگرفته و هر گونه انباشت آب می تواند خطراتی را برای ساختمان های چند طبقه احداث شده در آن به همراه آورد.
میرزایی گفت: از ساعاتی پیش که حجم زیادی آب از ارتفاعات شهرستان پاکدشت به سمت محور امام رضا(ع) سرازیر گردید، حجم زیادی از آب به سمت مسکن مهر یک هزار و 640 واحدی مهر فرون آباد حرکت کرد که با تلاش عوامل شهرداری، راهداری و دستگاه های خدماتی، این حجم آب با ایجاد سیل بند به بلوار اصلی فرون آباد منتقل گردید.
وی اظهار داشت: کانال انتقال پساب تهران پس از گذشتن از منطقه قیامدشت و حصار امیر، از جنوب فرون آباد عبور می کند ولی دهانه کانال در این منطقه تنگ شده و این امر باعث خروج آب از کانال می گردد.
شهردار فرون آباد پاکدشت گفت : مهمترین مشکل، ورود آشغال، زباله، پلاستیک و بطری های یکبار مصرف به پساب است که این زباله ها باعث بارزدن آب و خروج آن از کانال می شود.
وی تصریح کرد: 30 درصد از بافت شهر فرون آباد فرسوده است و ورود آب به این مناطق می تواند خساراتی را به همراه آورد.
میرزایی اظهار داشت: هم اکنون با احداث دیواره های خاکی، از ورود آب به مناطق مسکونی جلوگیری و با لایروبی مداوم کانال انتقال آب تلاش می شود تا مسیر سیلاب به سمت مناطق پائین دستی باز شود.
پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف آباد و سه شهر فرون آباد، پاکدشت و شریف آباد در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.