به گزارش خبرنگار ایرنا میرشمس مومنی زاده صبح دوشنبه با تبریک فرارسیدن روز نیروی دریایی به دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران خصوصا ناوگان شمال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفتم آذر ماه هرسال ، یادآور خاطره رشادت های عزیزانی است که با جانفشانی در طول هشت سال دفاع مقدس خصوصا در عملیات پیروزمندانه مروارید، مانند کوهی استوار و همچون سدی نفوذ ناپذیر در برابر دشمنان ایستادند.
وی افزود: دریادلان همیشه در صحنه نیروی دریایی راهبردی ارتش با مجاهدت‌های خالصانه خود، جان‌ بر کف در راه حفظ و صیانت از مرزهای عزت و شرافت ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
فرماندار بندرانزلی با اشاره به حفظ و ارتقاء امنیت مرزهای آبی و دفاع از منافع و منابع ایران اسلامی در دریاها توسط سپید جامگان نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش در عصر کنونی به ارتقای آمادگی رزمی خود همت گماشته و علاوه بر گسترش حوزه عملیاتی، با تعامل بیش از پیش با مراکز علمی و نخبگان کشور ، استقلال کامل دفاعی ما را در حوزه دریاها رقم زده است .
وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی دریادلان نیروی دریایی ارتش با استفاده از توانمندی متخصصان داخلی به عنوان نیرویی راهبردی در منطقه خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به خود می بالد که نیروهای مسلح مؤمن ، متعهد و شجاعش با کسب تجربه در هشت سال دفاع مقدس اکنون به آنچنان اقتدار، عزت و بازدارندگی دست یافته که هیچ کدام از دشمنان و بداندیشان حتی جرأت تهدید ایران اسلامی را ندارند.
مومنی زاده تاکید کرد: رشادت ها و دلاورمردی های نیروی حماسه آفرین دریایی ارتش در دفاع از کیان ایران اسلامی، نام این نیرو را با افتخار بر زبان ها جاری کرده و اکنون نیز تلاش های نیروی دریایی در آب های خلیج فارس و مرزهای آبی کشور در عرصه دفاع از ایران اسلامی ، ستودنی است.
وی دستاوردهای راهبردی نیروی دریایی ارتش را نشأت گرفته از ایثار و فداکاری شهیدان، حماسه‌ آفرینان و دریادلان خستگی ناپذیر نیروی دریایی دانست و تاکید کرد: حضور هوشمندانه و مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آب‌های فرامنطقه‌ای و خطوط مواصلاتی و موفقیت در ماموریت‌های داخلی و بین‌المللی خطیر و حفاظت از مرزهای آبی و منافع راهبردی کشورمان در دریا ، اقتدار و بزرگی ملت ایران را به رخ جهانیان کشیده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا به مناسبت موفقیت نظامیان نیروی دریایی ایران و بویژه مقاومت ناوچه پیکان در برابر حمله دریایی و هوایی ارتش عراق در هفتم آذرماه سال 1359، این روز به نام روز نیروی دریایی در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) و ستاد فرماندهی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهر ساحلی قرار دارد.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده:کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.