به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا بارش متناوب باران در روز گذشته باعث غافلگیری مسافران شد و عده ای از آنها با دیدن شرایط نامساعد جوی به شهرهای همجوار مسافرت کردند، اما امروز با مساعد شدن هوا، شاهد حضور خیل گردشگران در شهرستان آستارا هستیم.
بازار ساحلی، بلوار سفیر امید و طرح سالمسازی دریا در مرکز شهر از نقاطی است که ترافیک حضور گردشگران را در آنها شاهد هستیم.
نصب چادرهای رنگارنگ در پیاده روها، پارک ها و بوستان های شهر، نشان دهنده ماندگاری گردشگران برای بازدید از مناطق دیدنی آستاراست. بازار آستارا بعد از سپری کردن روزهای نه چندان شلوغ، حالا در آستانه سال تحصیلی جدید با خرید پوشاک، کیف و کفش توسط گردشگران و شهروندان، رونق مضاعفی به خود گرفته است.
فرماندار آستارا از آمادگی 13 هتل، 20 مدرسه، 700 مسافرکاشانه و چهار کمپینگ برای پذیرایی از موج پایانی مسافران تابستانی آستارا خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر در 2 خیابان اصلی شهر آستارا و محور آستارا-اردبیل ترافیک نیمه سنگینی وجود دارد و بیشتر گردشگران در مسیر تردد خود از شمال و جنوب، وارد شهرستان آستارا شده و برای ساعاتی از بازار و مناطق گردشگری آن دیدن می کنند.
یونس رنجکش افزود: گردشگران علاوه بر مراکز تجاری می توانند از اماکن تاریخی و فرهنگی این شهرستان نظیر موزه مدرسه حکیم نظامی این شهرستان بازدید کنند.
وی اضافه کرد: علاوه بر مدارس و سالن های ورزشی، مساجد حاشیه جاده هم آماده اسکان اضطراری مسافران در مواقع بحرانی است.
آستارا با میزبانی خیل عظیم گردشگران در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.

**فرماندار: تولیدکنندگان از فرصت راه آهن آستارا-آستارا برای ایجاد بازار جدید استفاده کنند
فرماندار آستارا گفت: این شهرستان در آینده نزدیک به قطب مبادلات اقتصادی و تجاری تبدیل خواهد شد و تولیدکنندگان داخلی و فعالان اقتصادی از ظرفیت راه آهن آستارا-آستارا برای دستیابی به بازارهای جدید استفاده کنند.
به گزارش عصر شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا ، یونس رنجکش در بازدید از تاسیسات و شرایط کارآفرینی یک نمایندگی فروش خودرو در این شهرستان افزود: آستارا در آستانه تحول بزرگ قرار دارد و با توجه به ارتباط دریایی، زمینی و ریلی آن با دنیا، تولیدکنندگان باید به دنبال ایجاد بازارهای جدید باشند.
وی افزود: در دهه های گذشته به علت نیاز مردم، پایین بودن کیفیت پوشاک داخلی و مشکل دسترسی به آن، پوشاک خارجی در بازار ساحلی آستارا حرف اول را می زد، اما امروز با افزایش کیفیت کالاهای داخلی، از رونق بازار ساحلی کاسته شده است.
رنجکش با اشاره به اینکه تولید و اشتغال، محور بسیاری از فعالیت ها در کشور ما شده ، اظهار کرد: خوشبختانه حمایت های دولتی جهت پویایی اشتغال وجود دارد و باید تولیدکنندگان در چگونگی بهره مندی از آن برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به چالش های موجود در حوزه کارآفرینی گفت: در بازارهای مربوط به حوزه کارآفرینی که از جنبه رقابتی برخوردار است، اعتماد و فرهنگ سازی به عنوان ارکان اساسی شناخته می شود اما در این راستا تاکنون اقدامات خوبی انجام نشده است.
فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه خودروسازان داخلی نتوانستند اعتماد عمومی را جلب کنند، گفت: آنها خدمات و کالای خوبی در بازار رقابتی عرضه نکردند و مردم به آنها بی اعتماد شده و به سمت خودروهای خارجی رفتند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی است و حدود پنج هزار واحد تجاری اغلب در بازار ساحلی آن فعال است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.