به گزارش خبرنگار ایرنا، خسرو شهبازی روز دوشنبه در حاشیه نمایشگاه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران، یکی از اهداف اصلی این سازمان را تامین غذای سالم دانست و گفت: جلوگیری و مقابله با بروز آفات و امراض گیاهی، محصولات کشاورزی و دامی مهم ترین هدف پدافند غیرعامل است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 17 میلیارد ریال برای سالم سازی محیط دام های استان هزینه شد، گفت: جهاد کشاورزی کرمانشاه قبل از اینکه آفات و امراض گیاهی وارد استان شود آن را قرنطینه و کنترل می کند و در این راستا پنج مرکز قرنطینه و 30 کارشناس متخصص در مرزهای استان با عراق مستقر شده اند.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل حاصل علم و برنامه ریزی برای پیشگیری و مقابله با حوادث است، گفت: حوزه های مختلف این سازمان همواره در معرض تهدیدهای بیوتروریستی و طبیعی قرار دارد و باید با دستاوردهای علمی همیشه در راستای اقدام و پیشگیری آماده باشیم.
وی به بیماری فوق حاد پرندگان در سال گذشته اشاره و گفت: اگر پدافند غیرعامل دامپزشکی استان برای مقابله با این بیماری آمادگی لازم نداشت و آن را فورا در کانونش خنثی نمی کرد منجر به خسارت جبران ناپذیر انسانی و مالی می شد.
او دیگر اقدام های پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی را، جلوگیری از انقراض گونه های گیاهی، جانوری، مقابله با آتش سوزی، مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام و جلوگیری از ورود آفات و امراض از کشور عراق به استان برشمرد.
دبیر نمایشگاه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز هدف از برگزاری این نمایشگاه را فرهنگ سازی در راستای پدافند زیستی و بهره گیری از دستاوردهای علمی نخبگان دانست.
صیدی باستان، نمایشگاه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی استان را شامل تازه ترین دستاورده های علمی حوزه های مختلف ادارات تابع این سازمان شامل کتاب، پژوهش و تحقیق در قالب لوح فشرده، دفترک و مقاله دانست.
هشتم آبان به عنوان روز پدافند غیرعامل در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 14 شهرستان در غرب کشور واقع شده است.
3209/8066 خبرنگار: عباداله آذرگون** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.