خدمات بانکی در اربعین/ از کدام بانک ها می توانید 200 دلار ارز دولتی دریافت کنید؟

زائران اربعین در صورت داشتن فرم ثبت نام در سایت سماح و یا قرار گرفتن در لیست سازمان حج و زیارت 200 دلار ارز زیارتی با قیمت ارز مبادله‌ای دریافت خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده شبکه بانکی خدماتی برنامه‌ریزی‌هایی برای نصب، راهبری و نگهداری امکانات پرداخت الکترونیک اعم از خودپرداز، پایانه فروش، کیوسک و نظایر آن در مناطق مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه را برای زائران اربعین تدارک دیده است. همچنین برقراری کشیک فعال در شعب و باجه‌های استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان و انجام عملیات منظم پول‌رسانی، خدمات مالی و پرداخت در این استان‌ها در دستور کار قرارگرفته است.
 

افزایش سقف برداشت نقدی

یکی از برنامه‌هایی که برای زائران اربعین اجرایی خواهد شد، مربوط به برداشتن موانع در رابطه با تأمین وجه نقد موردنیاز آن‌ها خواهد بود. بر این اساس قرار شده تا سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا مبلغ 500 هزار تومان در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان که تردد زائران در آن بیشتر است، افزایش یابد. مدیران بانک مرکزی گفته‌اند که تلاش بر این است تا بتوانند طی این مدت اسکناس‌های نو در اختیار کلیه زائران قرار دهند.
 

خدمات بانک شهر به زائران اربعین

 برنامه‌ریزی لازم برای نصب خودپردازهای ثابت و سیار و همچنین استقرار پیشخوان‌های شهر نت بانک شهر در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چذابه در راستای خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین انجام‌شده و با توجه به پیش‌بینی افزایش زائران اربعین، خدمت‌رسانی و تسهیل در ارائه خدمات بانکی در 3 استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان که تردد زائران در آن‌ها بیشتر است در دستور کار بانک شهر قرارگرفته است. ازجمله خدمات بانکی ارائه‌شده به زائران اربعین از سوی بانک شهر، پرداخت دینار و ریال از طریق خودپردازها و تبدیل ارز زائران بدون کارمزد خواهد بود.
 

 خدمات بانک ملی به زائران اربعین

بانک ملی ایران با ارائه خدماتی ازجمله نصب، راه‌اندازی و نگهداری امکانات پرداخت الکترونیک اعم از خودپرداز، پایانه فروش، کیوسک و نظایر آن در نقاط مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه به زائران اربعین خدمات بانکی ارائه می‌کند. همچنین برقراری کشیک فعال در شعب و باجه‌های استان‌های مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان نیز از دیگر خدمات بانکی در نظر گرفته‌شده برای زائران اربعین است. برای انجام عملیات مجاز تبدیل ارز توسط واحدهای بانک در نقاط مرزی بر اساس ضوابط، مقررات و مجوزهای بانک مرکزی نیز هماهنگی‌های لازم در بانک ملی انجام‌شده است و انجام عملیات منظم پول رسانی، خدمات مالی و پرداخت در استان‌های مرزی و نیز هماهنگی برای ارائه خدمات پرداخت برون‌مرزی در خاک کشور عراق مطابق با قوانین و ضوابط آن کشور هم در حال برنامه‌ریزی است.
 

خدمات بانک تجارت به زائران اربعین

بانک تجارت با استقرار دستگاه‌های خودپرداز سیار خود در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، چذابه و مرز خسروی علاوه بر ارائه وجوه نقدی موردنیاز زائران عتبات عالیات، امکان دسترسی به خدمات انتقال وجه، خرید شارژ و دیگر خدمات بانکی را برای عزاداران اربعین فراهم آورده است. افزایش سقف برداشت دستگاه‌های خودپرداز و تعیین ساعت کشیک در شعب واقع در مسیر راهپیمایی اربعین جزو دیگر برنامه‌های خدماتی بانک تجارت برای زائران اربعین است.
 

خدمات بانک اقتصاد نوین به زائران اربعین

خدمات افتتاح حساب، صدور کارت جدید و المثنی، صدور رمز کارت و... ازجمله خدماتی است که باجه‌های بانک اقتصاد نوین در ایام اربعین از طریق باجه‌های موقت مهران و شلمچه در اختیار زائرین قرار می‌دهند. خودپردازهای بانک اقتصاد نوین انواع خدمات بانکی شامل پرداخت وجه نقد، انجام انتقال وجه درون بانکی و بین‌بانکی با استفاده از کارت‌های عضو شتاب، خرید شارژ مستقیم سیم‌کارت‌های اعتباری تلفن همراه، برای دارندگان کارت‌های شتابی ارائه می‌کنند. ضمن اینکه شرکت‌های بیمه نوین و پرداخت نوین نیز در ایام مذکور از طریق باجه‌های بانک اقتصاد نوین به زائران اربعین ارائه خواهد شد. طبق اعلام بانک اقتصاد نوین در صورت بروز هرگونه مشکل یا اختلال احتمالی در عملکرد دستگاه‌های خودپرداز این بانک در تمام مدت حضور در مرزهای شلمچه و مهران کارشناسان بانک اقتصاد نوین به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به پول‌گذاری، رفع مشکل احتمالی دستگاه و تحویل کارت‌های ضبط‌شده به زائران خواهند کرد.
 

خدمات بانک سامان به زائران اربعین

از روز اول آبان 7 خودرو و کانکس ثابت بانک سامان در سه پایانه مرزی، به زائران اربعین خدمات بانکی ازجمله پرداخت وجه نقد، انجام انتقال وجه درون بانکی و بین‌بانکی با استفاده از کارت‌های عضو شتاب، خرید شارژ مستقیم سیم‌کارت‌های اعتباری تلفن همراه، برای دارندگان کارت‌های شتابی را ارائه می‌کنند و تا زمان بازگشت کامل زائران در منطقه حضور خواهند داشت. همچنین مقررشده در تمام پایانه‌های مرزی کارشناسان بانکی سامان به‌صورت شبانه‌روزی حضورداشته باشند تا مشکل احتمالی پیش‌آمده زائران را برطرف کنند.
 

خدمات صرافی بانک سینا به زائران اربعین

در آستانه اربعین حسینی و به‌منظور ارائه خدمات بانکی موردنیاز زائران شرکت صرافی سینا نسبت به تأمین دینار عراق موردنیاز زائران بدون سود و کارمزد و با قیمت خرید اقدام می‌کند. زائران اربعین می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و با مراجعه به این شرکت نسبت به خرید دینار موردنیاز خود اقدام کنند. طبق اعلام کارشناسان فروش ارز صرافی بانک سینا، سقف محدودیتی برای خرید دینار در این صرافی وجود ندارد.
 

کدام بانک‌ها ارز زیارتی می‌دهند؟

طبق اعلام بانک مرکزی زائرانی که از راه‌های هوایی و زمینی قصد عزیمت به کربلا را دارند می‌توانند حداکثر 200 دلار، با گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران و بلیت مسافرت از طریق بانک‌های ملی ایران، ملت و سامان، ارز مسافرتی با نرخ مبادله‌ای تهیه کنند. این در حالی است که تا این لحظه فقطبانک ملی نسبت به پرداخت ارز زیارتی چراغ سبز نشان داده است. کارشناسان بانک سامان در پاسخ به خبرنگار رده اعلام کردند که این بانک هیچ بخشنامه‌ای برای پرداخت ارز زیارتی ندارد و فقط اقدام به فروش ارز آزاد می‌کند. کارشناس بانک ملت نیز به خبرنگار رده اعلام کرد که اگرچه فروش ارز زیارتی در دستور کار بانک است اما هنوز بخشنامه اجرایی در این خصوص صادر نشده است.
 

چطور از بانک ملی ارز زیارتی بگیریم؟

بانک ملی که در راستای اعلام بانک مرکزی و خدمات‌دهی به زائران اربعین اقدام به فروش ارز زیارتی می‌کند شرایط خاصی را برای پرداخت 200 دلار ارز زیارتی در نظر گرفته است. زائران اربعین که خواستار دریافت ارز زیارتی هستند باید با در دست داشتن تأییدیه ثبت‌نام در  سامانه سماح (سامانه ثبت‌نام دریافت ویزای اربعین)، کارت ملی و گذرنامه به یکی از شعب ارزی بانک ملی مراجعه کنند. اسامی زائرانی که از سوی سازمان حج و زیارت عازم کربلا می‌شوند نیز از طریق لیست سازمان حج و زیارت به شعب بانک ملی معرفی می‌شوند و می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و گذرنامه به شعب ارزی این بانک مراجعه کنند. قرار بود در راستای تسهیل بیشتر برای زائرین، امکان پرداخت معادل دینار عراق مبلغ 200 دلار ارز مبادله‌ای اختصاص‌یافته به زائران از سوی بانک فراهم شود که فعلاً منتفی است.
 
هرگونه اعلام شرایط جدید برای فروش ارز زیارتی و یا ارائه خدمات جدید بانکی به زائران اربعین، اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: رده

دیدگاه تان را بنویسید