علیرضا دهقانی روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نام نویسی متقاضیان پیاده روی اربعین حسینی در هرمزگان در سامانه سماح از ابتدای شهریور ماه شروع و تا هشتم آبان ماه ادامه دارد که تاکنون 1700 نفر در این سامانه نویسی کرده اند.
وی بیان داشت: متقاضیان در مهلت باقی مانده می توانند برای نام نویسی به سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir و یا از طریق دفترهای کارگزاری در هرمزگان نام خود را ثبت کنند.
جانشین مدیر کل حج و زیارت هرمزگان یاد آورشد: هزینه دریافت روادید (ویزا)، بیمه و خدمات درمانی و پشتیبانی 200 هزار تومان است و هم اکنون روادید در چهار کنسولگری تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز و 12 دفتر موقت در استان ها صادر می شود.
دهقانی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین کشور تنها افرادی می ‌توانند ویزای اربعین دریافت و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند و از پوشش بیمه ای برخوردار باشند.
وی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای که با سفارت عراق منعقد شده، امسال علاوه بر صدور روادید گروهی، روادید انفرادی نیز صادر می شود و مزرهای ورودی به عراق نیز از 20 روز مانده به اربعین باز می شود.
این مسئول ازائران اربعین خواست با توجه به شلوغی سامانه سماح و کنسولگری های عراق در ماه محرم، دریافت روادید را به روزهای پایانی موکول نکنند.
گفتنی است تعداد زائران اربعین استان هرمزگان هر سال رو به افزایش است و از 11 هزار نفر در سال 94 به 23 هزار نفر در سال 95 رسید.
تاکنون 56 هزار نفر برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح کشور نام نویسی کرده اند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.