به گزارش ایرنا، امیر دریادار 'حبیب الله سیاری' شامگاه چهارشنبه در دیدار با خانواده های شهیدان ذوالفقاری و خوش نیت در شهرستان فسا افزود: از آنجا که مقام معظم رهبری سال 96 را به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند، با همکاری صنایع دریایی و نخبگان دانشگاهی امسال گام دیگری در راستای خودکفایی هرچه بیشتر در عرصه صنایع دفاعی برداشته می شود.
وی اظهار کرد: امیدوار هستیم که این رویکرد در تولید تجهیزات مورد نیاز، اشتغالزایی خوبی نیز به همراه داشته باشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: به پشتوانه خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران با بهره مندی از تخصص جوانان و نیروهای متعهد انقلابی در ساخت ناوهای جنگی و تجهیزات پیشرفته هیچ مانعی فراروی خود ندارد و هرگونه تحریم نیز خللی در توان کشورمان در این حوزه وارد نمی کند.
امیر دریادار سیاری با اشاره به نقش آفرینی نیروی دریایی ارتش در اسکورت 10 هزار کشتی خارجی در دوران دفاع مقدس گفت: این نیرو نوروز امسال برای نخستین بار طرح راهیان نور دریایی را در استان هرمزگان راه اندازی کرده است.
وی ادامه داد: این طرح با هدف آشنایی جوانان و مردم با پیشرفت های صنایع دریایی در هشت سال دفاع مقدس به اجرا در آمده است و در قالب آن، افراد از کارخانه ها و صنایع نیروی دریایی و فرایند ساخت ناوها و زیر دریایی ها بازدید می کنند و از نزدیک با توانمدیهای نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی آشنا می شوند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در این دیدار یاد و خاطره شهیدان ذوالفقاری و خوش نیت را گرامی داشت.
شهید امیر سرلشکر ابراهیم ذوالفقاری سال 1360 در ارتفاعات غرب به دست منافقین کوردل و شهید سرهنگ ناصر ذوالفقاری نیز در استان بوشهر به شهادت رسید.
شهید ناصر خوش نیت نیز از پرسنل ناوچه موشک انداز پیکان بود که هفتم آذر ماه سال 1359 در شمال خلیج فارس به فیض شهادت نائل آمد.
شهرستان فسا در 130 کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.
6113/ 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.