عدم وجود دکمه هوم در آیفون 8 اپل

در فاصله کمتر از یک ماه مانده به معرفی آیفون های جدید اپل، شایعات تازه منتشر شده در فضای مجازی مهر تاییدی بر حذف دکمه هوم در آیفون 8 زده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، اپل در‌حال آماده‌سازی خود برای برگزاری رویدادی بزرگ به منظور معرفی آیفون بعدی خودش، یعنی آیفون 8 است؛ این رویداد که طبق گفته‌ها و شنیده‌ها قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود، قطعا نگاه‌ها را به خود خیره خواهد کرد.

خیلی‌ها اعتقاد دارند که رویداد ماه آینده‌ای که اپل می‌خواهد برگزار کند، تنها به معرفی آیفون 8ختم نخواهد شد و این کمپانی آمریکایی از مدل‌های جدید آیفون‌های قبلی خود ( آیفون 7) هم پرده‌برداری خواهد کرد. حال در شایعه‌ای جدید اعلام شده است که یکی از آیفون‌هایی که Appleدر ماه آینده معرفی می‌کند (به احتمال زیاد آیفون 8) دکمه سنتی هوم را نخواهد داشت و به جای آن، از یک صفحه‌نمایش جدید، با کیفیت و یکپارچه استفاده خواهد کرد که تقریبا هیچ حاشیه‌ای ندارد.

اگر دکمه هوم در آیفون 8 وجود نداشته باشد، شاهد یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در ظاهر گوشی در تاریخ 10 ساله ساخت گوشی‌های آیفون خواهیم بود. در صورت حذف شدن دکمه هوم، دیگر لازم نیست در طول استفاده روزانه خود از آیفون، بارها و بارها دکمه هوم را فشار دهید؛ به جای این کار، از حرکات لمسی جدیدی که جزئیات آن‌ها بعدا منتشر خواهد شد استفاده خواهید کرد.

اپل در حال طراحی یک نوار نازک در پایین صفحه آیفون 8 است و شما با بهره‌گیری از آن می‌توانید تمامی کارهایی که با دکمه هوم انجام می‌دادید را عملی کنید. به این صورت که برای بستن یک اپلیکیشن، به جای ضربه زدن بر روی دکمه هوم، باید نوار مخصوص را به وسط صفحه بکشید و آن را به سمت بالا حرکت دهید.

نحوه پیاده‌سازی این قابلیت جدید در آیفون بعدی توسط اپل، می‌تواند موضوع بسیار مهم و حیاتی باشد و در کنار این موضوع، ریسک بزرگی برای این کمپانی به حساب می‌آید. اگر سیستم جدیدی که اپل قرار است در آیفونش کارگذاری کند سرعت فعلی دکمه هوم را نداشته باشد و نشود از لحاظ امنیتی به آن اعتماد کرد، پروژه اپل به کلی شکست می‌خورد و یک دانگرید بزرگ برای این کمپانی به حساب می‌آید.

در ضمن در کنار وجود یا عدم وجود دکمه هوم در آیفون 8 ، این گوشی جدید باید به منظور جلب نظر کاربران، چیزهای زیادی در چنته داشته باشد. البته نمی‌توان از کنار ویژگی‌های عالی این گوشی مثل پردازنده‌ سریع، اندازه باریک، شارژ بی‌سیم و حسگر تشخیص‌چهره سه‌بعدی، ساده عبور کرد. طبق شنیده‌ها، آیفون 8 دارای صفحه درازتری خواهد بود و این یعنی می‌تواند بخش‌های وسیع‌تری از یک صفحه اینترنتی را به نمایش بگذارد.

قیمت آیفون 8 یکی از بزرگ‌ترین معماهای پیرامون این گوشی به حساب می‌آید و اگر صحبت‌های برخی تحلیل‌گران را مبنای کار خود بگیریم، باید اعلام کنیم که محصول جدید غول آمریکایی، قیمتی حدود 1000 دلار خواهد داشت.

بزرگ‌ترین منبع کسب درآمد اپل، فروش گوشی‌های آیفون است و با توجه به کاهش این میزان در دو سال اخیر، این کمپانی امیدوار است که آیفون 8 ورق را به کلی برگرداند و طرفداران را مجاب به خرید خود کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید