فالوور اینستاگرام خود را با چند ترفند ساده افزایش دهید

افزایش فالوور اینستاگرام تکنیک‌ های مخصوص به خود را دارد. در این مطلب روش هایی را برای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام به صورت رایگان، عنوان می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هر کاربر به دلایلی مختلف دوست دارد فالوورهای بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. البته تنها بالا بردن عدد مربوط به این مشخصه کافی نیست و دنبال کنندگان باید واقعی باشند. به عنوان نمونه ممکن است پست‌های فردی که صفحه‌اش حدود 10 هزار فالوور دارد، تنها توسط سی الی چهل کاربر لایک شده و هیچ کامنتی نیز دریافت نکند که نشان می‌دهد دنبال کنندگان او واقعی نیستند! برای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت واقعی ترفندهای زیر را دنبال کنید.

یک اجتماع مجازی تشکیل دهید

یکی از بهترین راه‌های لذت بردن از شبکه‌های اجتماعی و داشتن بیشترین بهره‌بری از آن‌ها، عضویت در انجمن‌ها است. از طرفی دیگر اگر می‌خواهید صفحه‌تان محبوب شود، باید انجمن خود را راه‌اندازی کنید. اگرچه این مورد نیاز به صرف زمان و فعالیت مستمر دارد، اما کاربران اینستاگرام را تبدیل به فالوورهای فعال صفحه شما می‌کند.

مهمترین نکته در ایجاد یک اجتماع مجازی، خلق یک بهانه برای کاربران به منظور سر زدن مداوم به صفحه است. کاربران باید در صفحه شما فعالیت کرده و حتی در تولید محتوا کمک کنند. به همین دلیل می‌توان از آن‌ها درخواست کرد محتواهای مناسب را برایتان ارسال کنند. دریافت مداوم دایرکت و کامنت از کاربران و سر زدن دوره‌ای آن‌ها به صفحه شما، تاثیر شگرفی بر روی افزایش فالوور اینستاگرام خواهد گذاشت.

قدم بعدی، منحصربه‌فرد کردن اجتماع مجازی خود با ترفندهای خاص است. به عنوان نمونه، چند هشتگ اختصاصی برای خود در نظر گرفته و آن‌‌ها را در تمامی پست‌ها قرار دهید. بعد از گذشت زمان، کاربران هشتگ‌ها را به خاطر خواهند سپرد. از آن‌ها بخواهید از این هشتگ‌ها را در پست‌های خود نیز استفاده کنند.

یک اجتماع زمانی فعال محسوب می‌شود که کاربران در آن با یکدیگر و مخصوصا با مدیر اصلی ارتباط پویا داشته باشند. پس باید با ترفندهای مختلف، تعداد کامنت‌های دریافتی را افزایش داده و مخصوصا تا جایی که ممکن است به آن‌ها پاسخ دهید. کاربری که از پیج محبوبش پاسخ دریافت کند، هرگز آن را ترک نخواهد کرد.

از مطالعات اینستاگرامی بهره بگیرید

افزایش بی‌نظیر محبوبیت این شبکه اجتماعی سبب شده مطالعات گوناگونی روی آن صورت بگیرند. تاکنون مقالات زیادی درباره زمان‌بندی، چگونگی و نوع محتواهای تولید شده برای داشتن حداکثر بازدهی منتشر شده‌اند. به عنوان نمونه برخی تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از فیلتر Mayfair پیش از ارسال عکس، سبب افزایش 6 درصدی تعداد لایک‌ها و کامنت‌های دریافت شده در مقایسه با سایر پست‌ها می‌شود.

همچنین بر اساس تحقیق Curalate به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیک، عکس‌هایی که رنگ غالب آن‌ها آبی باشد، 24 درصد لایک و کامنت بیشتری دریافت می‌کنند. به عنوان دیگر دستاوردهای این مطالعه می‌توان به جذابتر بودن عکس‌های دارای روشنایی مناسب، تصاویر با فضای بسیار منفی، عکس‌های دارای یک رنگ غالب و مشخص و همچنین موارد دارای اشباع‌شدگی کمتر و دارای سطح بالاتری از بافت اشاره کرد. موارد زیر نمونه‌هایی از عکس‌های دارای یک یا چند رنگ غالب هستند.

برای افزایش فالوور اینستاگرام باید توجه ویژه‌ای به زمان ارسال پست داشته باشید. بر اساس یکی از جدیدترین مطالعات، زمان ناهار (بین ساعت یازده صبح تا یک ظهر) و ساعات انتهایی بعد از ظهر تا انتهای شب (بین ساعت 7 ظهر تا 11 شب) بهترین زمان برای ارسال پست هستند. بسته به زمینه فعالیت صفحه اینستاگرامی، روزهای مختلفی برای تولید محتوا مناسب هستند. با این حال، در حالت کلی بهترین کار ارسال پست در روزهای آخر هفته و زمان تعطیلات است.

Hubspot یک توسعه‌دهنده و بازاریاب محصولات نرم افزاری برای بازاریابی و فروش داخلی است. یکی از محققان این شرکت بعد از بررسی 1.5 میلیون عکس اینستاگرامی اعلام کرد عکس‌های دارای صورت، در مقایسه با سایر تصاویر 35 درصد لایک بیشتری دریافت می‌کنند.

به عقیده این فرد، کاربران برای افزایش فالوور اینستاگرام باید استفاده از فیلترهای پیش‌فرض آن را کنار بگذارند و با استفاده از سایر نرم افزارهای ویرایش تصویر، عکس‌ها را برای رسیدن به نتیجه دلخواه تغییر دهند. یک صفحه مملو از عکس‌های ادیت شده تاثیر زیادی در افزایش فالوور دارد.

این محقق استفاده از رنگ‌های زرد، نارنجی و صورتی را قدغن کرد. در عوض بهتر است به رنگ‌های خاکستری، آبی و سبز روی بیاورید. استفاده از واژه «لایک» در متن پست (کپشن) تا 89 درصد سبب افزایش دریافت لایک می‌شود.

این در حالی است که با نوشتن «کامنت»، چیزی حدود 2 هزار و دویست درصد کامنت‌های بیشتری در مقایسه با زمان عدم ذکر کردن آن دریافت می‌کنید که بسیار شگفت‌انگیز است! هرچه تعداد لایک‌ها و کامنت‌های دریافت شده افزایش یابد، در هشتگ‌های مورد استفاده بالاتر قرار می‌گیرید. این امر باز هم سبب افزایش تعداد لایک و کامنت خواهد شد.

آمار و ارقام صفحه خود را ارزیابی کنید

بهتر است تکنیک‌های یاد شده در بالا و همچنین سایر تکنیک‌ها را به صورت جداگانه از یکدیگر و در بازه‌های زمانی متفاوت پیاده کرده و سپس به صورت مرتب، وضعیت حساب کاربری را بررسی کنید. به این ترتیب متوجه می‌شوید کدام ترفندها برای شما کارساز هستند. ابزارهای تحلیل زیادی وجود دارند که بررسی با حساب کاربری، پیشرفت و یا عدم پیشرفت آن را نشان داده و با ردیابی تک تک پست‌ها، موارد تاثیرگذار را مشخص می کنند.

با مشاهده کپشن، زمان انتشار، هشتگ‌ها و ویرایش‌های اعمال شده بر روی موارد موفق، راهکارهای اختصاصی افزایش فالوور اینستاگرام برای خود را پیدا کنید. به عنوان یکی از این ابزارهای وب می‌توان به Iconosquare اشاره کرد.

البته با تبدیل حساب کاربری عادی خود به یک حساب تجاری می‌توانید از ابزار خود اینستاگرام به صورت رایگان استفاده کنید. برای ارتقای وضعیت اکانت به بخش تنظیمات رفته و گزینه  Switch to Business Profile  را برگزینید. برنامه، باقی مراحل را به شما نشان خواهد داد. به عنوان نمونه باید حساب کاربری را عمومی کرده و آن را به اکانت فیس بوک خود (در صورت وجود) متصل کنید. بعد از اتمام کار خواهید توانست تعداد بازدیدهای پروفایل، نحوه پیشرفت و یا پسرفت حساب و مخصوصا وضعیت هر پست را مشاهده کنید.

برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی می‌توانید از ابزارهای رایگانی همچون Socialbakersاستفاده کنید. این وب سایت می‌تواند موفق‌ترین پست‌ها و عکس‌هایتان را نمایش دهد. وقتی متوجه تاثیرپذیری بیشتر یک تکنیک با مشاهده رفتار پست‌ها شدید، برای افزایش فالوور اینستاگرام بیشتر از آن استفاده کنید.

افراد دیگر را در پست‌ها تگ کنید

تگ کردن سایر کاربران عملی است که ممکن است به افزایش و یا حتی کاهش تعداد دنبال کنندگان بینجامد. در حالت عادی، اگر دیگر کاربران اینستاگرامی در عکس شما باشند، آن‌ها را تگ می‌کنید، اما برای افزایش فالوور می‌توانید این عمل را در هر زمان دیگر و حین ارسال یک پست مرتبط با آن‌ها نیز انجام دهید.

اما هرگز نباید سایر کاربران را در پست‌هایی که به آن‌ها ارتباطی ندارد تگ کنید. همچنین تگ کردن کاربران به صورت مداوم حتی در پست‌های مرتبط، باز هم نتیجه عکس خواهد داد.

برای پست‌ها تگ جغرافیایی (لوکیشن) قرار دهید

مشخص کردن همیشگی موقعیت جغرافیایی در پست‌ها، تاثیر شگرفی در افزایش فعالیت اجتماع مجازی‌تان دارد، مخصوصا اگر آن‌ها مرتبط با نقاط مختلفی از دنیا باشند. مزیت دیگر آن، گرفتن بازدید از سایر کاربران است، چرا که همچون هشتگ‌های عادی، برچسب‌های جغرافیایی نیز دسته‌بندی می‌شوند.

در یک Instagram Takeover شرکت کنید

این ترفند تقریبا از سال 2012 و زمانی که برندهای محبوب به کاربران عادی برای مدت زمانی کوتاه اجازه انتشار پست بر روی صفحه‌شان را دادند روی بورس آمد. در این فرآیند به صورت موقت کنترل یک حساب کاربری را به دست گرفته و برای فالوورهای آن اقدام به انتشار محتوا می‌کنید. این همکاری تاثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش فالوور اینستاگرام دارد. هم حساب‌های کاربری شرکت‌کننده و هم صفحه اصلی که قدرت انتشار پست را در اختیار دیگران قرار می‌دهد، سود زیادی از این همکاری خواهند برد.

کافی است قدرت خود در تولید محتوا را به صاحبان صفحه‌های دارای فالوور بسیار بالا و خیلی محبوب نشان دهید. با قرار دادن نام کاربری حساب‌تان در پایین مطالبی که در صفحه‌های دیگران منتشر می‌کنید، دنبال کنندگان جدیدی دریافت خواهید کرد.

شرح حال (بیوگرافی) خود را کامل کنید

افزایش فالوور اینستاگرام حین خالی بودن بخش بیوگرافی (Bio) تقریبا غیر ممکن است! برای نوشتن یک شرح حال خوب وقت کافی صرف کرده و از دیگران کمک بگیرید، چرا که بر روی تعداد دنبال کنندگان و لایک و کامنت تک تک پست‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

وقتی کاربری برای نخستین مرتبه به صفحه شما مراجعه می‌کند، بعد از خواندن نوشته‌های بخش Bio درباره فالو کردن و یا نکردن تصمیم می‌گیرد. سعی کنید حتما یک لینک ارتباطی به منظور ساده‌سازی ارتباط دنبال کنندگان با خود در این بخش قرار دهید، چرا که دایرکت همین شبکه اجتماعی راهی مناسب برای تعامل نیست.

سقف تعداد کاراکترهای بخش بیوگرافی 150 مورد است، پس از اضافی‌گویی خودداری کرده و از فضای کم بهترین استفاده را ببرید. یکی از ترفندهای جدید افزایش فالوور اینستاگرام قرار دادن نهایتا دو هشتگ مربوط به اجتماع مجازی خود در قسمت Bio است.

از آنجایی که حساب‌های کاربری عادی فقط در بخش Website بیوگرافی قادر به قرار دادن لینک قابل کلیک هستند، باید یک آدرس اینترنتی تاثیرگذار و مهم در این بخش نوشت. اگر نیاز دارید در هر پست خود یک لینک قابل کلیک قرار دهید، باید از ترفندهای خاصی استفاده کنید.

برای افزایش فالوور اینستاگرام فعالیت‌تان را گسترش دهید

برای افزایش فالوور اینستاگرام باید در کل اینترنت به معرفی صفحه خود بپردازید. به عنوان نمونه، در تمامی پروفایل‌های خود در سایر شبکه‌های اجتماعی و همچنین در پیام‌رسان‌های موبایل، آدرس صفحه یا نام کاربری اینستاگرام خود را قرار دهید و کاربران را به دنبال کردن آن تشویق کنید.

همچنین می‌توانید حساب‌های کاربری خود را به یکدیگر متصل کنید. بعد از رفتن به تنظیمات برنامه، به قسمت  Linked Accounts  رفته و اکانت اینستاگرام‌تان را به فیس بوک، توییتر، تامبلر و دیگر موارد وصل کنید. با این کار در صورت اشتراک‌گذاری یک پست، آن را به صورت خودکار در صفحه خود در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز مشاهده خواهید کرد. اگر جزو کاربرانی هستید که با مخاطب‌های زیادی از طریق ایمیل ارتباط دارید، می‌توانید در بخش امضای ایمیل، نام کاربری اینستاگرام‌تان را قرار دهید.

دیدگاه تان را بنویسید