به گمان من اصل این موضع گیری و دقت نظر جناب آقای دکتر توکلی در دفاع از حقوق روزنامه کیهان جداً قابل تقدیر است و امیدواریم این نحوه موضع گیری ها در دفاع از حقوق شهروندی و پاسداشت آزادی ها به رویه ای مرسوم نزد همه گروه ها و شخصیت های سیاسی به ویژه مدعیان با سابقه انقلاب و نظام تبدیل شود.

علی محمد حاضری، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در یادداشتی که در اختیار جماران قرارداد به نامه احمد توکلی در خصوص توقیف دو روزه روزنامه کیهان واکنش نشان داد.

پیش از این دکتر احمد توکلی در نامه ای به رئیس قوه قضاییه خواستار لغو فوری توقیف روزنامه کیهان و برخورد مقتضی با بازپرس مربوط شده بود. (اینجا بخوانید)

به گزارش جماران در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر احمد توکلی در اقدامی قابل تقدیر و شایسته به دفاع حقوقی از روزنامه کیهان برخاستند و طی نامه سرگشاده مورخ 96/8/19 خطاب به رئیس محترم قوه قضائیه، از نقض حقوق قانونی روزنامه کیهان قویا شکوه کردند.

جناب آقای دکتر توکلی با دقت و ریزبینی قابل تحسینی به واکاوی قانون مطبوعات و دیگر قوانین و ضوابط مربوطه پرداخته و اقدام بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه را در اعلام توقیف دو روزه روزنامه کیهان مغایر با ضوابط قانونی دانسته اند. ایشان استحکام بنیان های حقوقی و قانونی آزادی مطبوعات در نظام حقوقی ایران را برتر از آن دانسته اند که با فرض وجود ابهاماتی در خصوص نحوه عمل دست اندرکاران روزنامه کیهان در انتخاب تیترها و مواضع اخیر درباره حمله موشکی حوثی ها به ریاض، بتوان بدون تشکیل دادگاه و بررسی حقوقی و اثبات جرم و تخلف، نسبت به صدور دستور توقیف دو روزه این روزنامه اقدام نمود.

به گمان من اصل این موضع گیری و دقت نظر جناب آقای دکتر توکلی در دفاع از حقوق روزنامه کیهان جداً قابل تقدیر است و امیدواریم این نحوه موضع گیری ها در دفاع از حقوق شهروندی و پاسداشت آزادی ها به رویه ای مرسوم نزد همه گروه ها و شخصیت های سیاسی به ویژه مدعیان با سابقه انقلاب و نظام تبدیل شود.

اما جای این سؤال یا انتظار از جناب آقای دکتر توکلی هست که ایشان چنین تعرضی به حقوق مطبوعات و سلب آزادی ها را در مورد سایر مطبوعات و رسانه ها و فعالین سیاسی و شهروندان ندیده اند یا صرفا این مورد تا بدین پایه به مذاقشان تلخ آمده و دست به قلم شده اند؟!

ما امیدواریم امثال آقای دکتر توکلی ها در خصوص سایر مطبوعات و نیز زندانیان سیاسی و محصورین و حتی شهروندان عادی که در مواجهه با نظام حقوقی و دستگاه های امنیتی رسمی و غیر رسمی کشور با فشارها و تضعیفات متنوعی رو به رو می شوند با صراحت و شجاعت و دقت و ریزبینی حقوقی که در این نامه از آقای دکتر توکلی دیدیم به دفاع از حقوق و آزادی های مصرح مردم حقیقی و حقوقی برخیزند و به ویژه در موضوعات و مسائلی که سایه سنگین برخی نهادهای مقتدر حکومتی، زبان ها و قلم ها را کند کرده است امثال توکلی ها زبان گویای نسل انقلابی در دفاع از ارزش ها و آزادی ها به نحو توأمان باشند.

من به ویژه از آقای دکتر توکلی درخواست می کنم این دقت و وسواس حقوقی قابل تحسینشان را در خصوص موضوعات حقوقی – سیاسی روز مثل تعلیق عضویت سپنتا نیکنام منتخب مردم یزد، ملاک ها و مستندات و مرجع قانونی حصر هفت ساله چهره های محبوب و پر سابقه نظام، محدودیت های مطرح شده برای رئیس دولت اصلاحات و نظایر آن به صحنه آورند تا ملت با انصاف، عدالتخواهی و ظلم ستیزی نیروها و شخصیت های خدوم انقلاب و نظام بیشتر آشنا شود.

والسلام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.