پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مجمع نیروهای خط امام سیستان و بلوچستان در نامه به اعضای شورای اسلامی پنجم شهر زاهدان؛

روند انتخاب شهردار زاهدان را برای مردم شفاف کنید

مجمع نیروهای خط امام منطقه سیستان و بلوچستان طی نامه ای از اعضای منتخب شورای شهر زاهدان خواستار شفافیت در روند انتخاب شهردار برای مردم شدند

به گزارش جماران، متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إن الله یأمرکم أن تؤدوا الأمانات إلى أهلها

(نساء ۵۸ )

اعضای محترم پنجمین شورای اسلامی شهر زاهدان؛

با سلام و تحیات و ضمن تبریک برگزیده شدن شما در انتخابات ۲۹ اردیبهشت  و توفیق ارزشمندی که بابت خدمت گزاری به مردم شریف و متدین زاهدان کسب نموده اید.

اکنون که با عنایت و لطف پروردگار مورد اعتماد مردم قرار گرفته و با اتکا به آراء آنان به شورای  شهر راه یافته اید سنگینی مسئولیت این امانت خطیر را که  صیانت از حقوق مردم و منافع شهر زاهدان است بر دوش خود احساس کرده و فرصت خدمت به مردم وحدت مدار و حماسه آفرین زاهدان را غنیمت خواهید شمرد.

 مستحضرید که ایجاد شفافیت در نهادهای حاکمیتی ( ملی و محلی) سطح  اعتماد عمومی به مسئولین و ساختارهای حاکمیتی را افزایش داده و ضمن پیشگیری از بروز مفاسد،  بستر را برای اصلاح بسیاری از فرآیندها و سازوکارها  و کارآمدی هرچه بیشتر این گونه  نهادها به ویژه ساختارهای شورایی فراهم می نماید.

شان و منزلت شما منتخبین  از رای مردم است ، بدیهی ست که  پنهان کاری و عدم اطلاع رسانی شفاف با ذات مردمسالاری دینی در تناقض  آشکار  می باشد ، لذا پیشنهاد می گردد کلیه اطلاعات ناظر به فعالیت شورا و شهرداری، سازمان تشکیلاتی شورا، اجزا و بخش های متنوع شهرداری و عملکرد اعضای شورا، شهردار و مدیران شهری  بنحو شایسته و مقتضی در  اختیار همگان قرار گیرد و مدیریتی شیشه ای، شهروندان را از همه اتفاقات ، جزئیات و نحوه تصمیم گیری ها مطلع سازد.

انتخاب شهردار اولین و مهمترین تصمیم شورای شهر است ، چنانچه  این مهم آنطور که باید مورد توجه قرار نگیرد،خدای ناکرده  نگاه متاثر از سهم خواهی و عوامل قومی ، مذهبی، سیاسی ، حزبی ، یا هر عامل دیگری غیر از شایستگی موجب خواهد شد فردی فاقد توانمندی های لازم بر مصدر امر شهرداری زاهدان بنشیند. لذا توصیه می گردد منتخبین شورای پنجم با درک اهمیت فوق العاده انتخاب شهردار در فرصت باقی مانده با طراحی و تدوین مکانیزمی شفاف و منطقی ، شاخص های مطلوب ، نحوه انتخاب گزینه ها، شیوه ارزیابی و نتیجه ارزیابی ها و نهایتا دلایل انتخاب فرد اصلح را با شفافیت در معرض دید عموم قرار دهند.

مشارکت عموم مردم و نظرخواهی  از نخبگان به‌دور از لابی‌گری‌های مرسوم در اولین تصمیم مهم شورای پنجم می‌تواند نویدبخش  شورایی کارا و مردمی برای شهروندان  زاهدانی باشد.

انتظار و مطالبه فرهیختگان و نخبگان مذهبی ، سیاسی ، اجتماعی و قومی ، دانشگاهیان، فعالین ،کنشگران و عموم مردم  این است که نمایندگان پارلمان شهری زاهدان پروسه انتخاب شهردار در تهران ، مشهد  و شیراز را الگویی برای شورای کلانشهر زاهدان ، مرکز استان پهناور سیستان و بلوچستان  و پایتخت وحدت ایران اسلامی قرار دهند و این گونه پایبندی خود به اصول مردمسالاری دینی  و رکن شفافیت از ارکان دموکراسی و  نمودی از توسعه یافتگی سیاسی – اجتماعی را در عمل به منصه ظهور رسانند.

پیشنهاد می شود در اولین گام مثبت در راستای شفافیت، برای اولین بار در تاریخ بلدیه زاهدان توضیح وتشریح برنامه ها توسط نامزدهای شهرداری زاهدان زنده و برخط  از طریق شبکه استانی و فضای مجازی پخش شود و شورای شهر فرآیند این انتخاب مهم را با حضور اصحاب رسانه و نمایندگان افکار عمومی  و در  منظر و مرئای همگان انجام دهد که این امر افزایش سطح اعتماد و همکاری مردم را با آن نهاد  بدنبال خواهد داشت.

در پایان تداوم توفیقات شما موکلین گرامی مردم  را از خدای متعال خواهانیم.

مجمع نیروهای خط امام منطقه سیستان و بلوچستان

۹۶/۵/۲۱

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.