گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

مقایسه برنامه های محمدعلی نجفی و الهه کولایی برای شهرداری تهران

هرکس که گزینه نهایی شهرداری تهران شود در یک ماه آینده این فرصت را خواهند داشت که به لحاظ عملیاتی و اجرایی هم برنامه ها را بررسی و نقاط ضعف آن را شناسایی و ترمیم کند.

یکی از منتخبین پنجمین دوره شورای شهر تهران در مقایسه با برنامه محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران، برنامه الهه کولایی را جزئی تر و مسأله محورتر دانست.

الهام فخاری: برنامه دکتر کولایی مشخص تر بود/ الزامی به انتخاب شهردار در وقت کوتاه نداریم

الهام فخاری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد برنامه الهه کولایی برای شهرداری تهران اظهار داشت: برنامه خانم کولایی جزئی تر، معطوف به هدف تر و مسأله محورتر بود. به نظر می رسد در مقایسه با برنامه آقای نجفی، برنامه خانم کولایی مقداری به برنامه نزدیک تر است اما در پاسخ به پرسش ها به نظرم آمد که کلی گویی است. به طور مشخص نگفتند که برای سازمان های غیر دولتی چه کار می کنند. مثلا شهردار قبلی در بازسازی بافت های فرسوده، سازمان دهی کودکان به ویژه زباله گردها و ساماندهی حیوانات بدون سرپرست برون سپاری را انجام داده است. خود این برون سپاری می تواند عامل رانت و فساد باشد و یک نظارت فوق العاده سخت و پیچیده می خواهد.

وی افزود: پیشنهاد من این است که جلسات بررسی برنامه ها را مفصل تر کنیم. به هر حال برنامه خانم دکتر کولایی مشخص تر بود ولی ما باید توجیه شویم و تا زمانی که توجیه نشویم من فکر می کنم الزامی ندارد که بخواهیم در این جلسات شهردار را انتخاب کنیم. به خصوص اینکه ما هنوز به طور رسمی آغاز به کار نکرده ایم و تا آغاز رسمی یک ماه دیگر زمان مانده است. بنابر این ما موظفیم بیشترین دقت را داشته باشیم.

علی اعطا: برنامه های افراد در اولویت هایی که تشخیص می دهند تفاوت دارد

علی اعطا در گفت و گو با خبرنگار جماران اظهار داشت: خانم دکتر کولایی برنامه خیلی خوبی تهیه کرده بودند و از زوایای تئوریک و نظری مباحثی را مطرح کردند که قطعا قابل توجه است و اگر خود ایشان یا هر فرد دیگری شهردار آینده تهران شود این برنامه می تواند به او کمک کند. همان طور که انتظار می رفت ارائه برنامه آقای نجفی هم خیلی خوب و خیلی دقیق بود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه ها خیلی تفاوت بنیادین با همدیگر ندارند؛ علت هم این است که تهران طرح و برنامه های مصوب دارد و هیچ کدام از این برنامه ها نمی توانند از چارچوب هایی که از پیش در تهران بوده و طرح های بالادستی فراتر روند و در نتیجه تفاوت بنیادین با همدیگر ندارند ولی ممکن است برنامه های افراد در اولویت هایی که تشخیص می دهند تفاوت داشته باشد.

حجت نظری: معتقدم زمان بیشتری برای بررسی برنامه ها لازم است

حجت نظری نیز در این مورد گفت: به نظرم هر دو ارائه ها خوب بودند. برنامه هایی که هر دو نامزد تهیه کرده بودند نسبتا جامعیت لازم را داشت؛ هرچند ممکن است در برخی بخش ها به لحاظ اجرایی ضعف داشته باشند. هرکس که گزینه نهایی شهرداری تهران شود در یک ماه آینده این فرصت را خواهند داشت که به لحاظ عملیاتی و اجرایی هم برنامه ها را بررسی و نقاط ضعف آن را شناسایی و ترمیم کند. ولی در مجموع فکر می کنم برنامه های هر دو نفر امتیاز مناسبی می گیرند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد کافی بودن یک جلسه برای بررسی برنامه های نامزدهای شهرداری تهران بیان کرد: در این مرحله قرار است به همین یک جلسه اکتفا شود. چون متن برنامه ها تقریبا به بیشتر جزئیات پرداخته اند. یعنی فارغ از ارائه ای که این افراد دارند بر اساس برنامه ها و عملکردی که در سمت های گذشته داشته اند می شود نسبت به برنامه و عملکرد احتمالی آینده آنها قضاوت نسبی داشت؛ هرچند هیچ چیز مطلقی وجود ندارد ولی فکر می کنم تا حدی کافی باشد؛ هرچند من معتقدم ای کاش ما زمان بیشتری برای بررسی برنامه ها داشتیم.

این منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر زمان بیشتری داشتیم شاید می توانستیم قوی تر قضاوت کنیم. خود من پیشنهاد بررسی کمیسیونی برنامه ها را داده بودم. اما بر اساس رأی گیری اعضای منتخب شورای شهر بنا بر این شد که پنجشنبه همین هفته ما به گزینه نهایی برسیم و احتمالا اعضای منتخب شورای شهر فردا در این مورد اظهار نظر می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.