محمد رحیم نوروزیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آمار، تخمینی است و تعداد دقیق و قطعی شعب اخذ رای را هیات اجرایی انتخابات تعیین می کند.
وی اظهار کرد: به علت برگزاری همزمان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری باید حدود 2 هزار و 880 صندوق اخذ رای در این تعداد شعب وجود داشته باشد.
وی گفت: پیش بینی می شود در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مشهد 800 نفر نامزد شوند.
نوروزیان افزود: براساس قانون، تعداد اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در دور آینده از 25 عضو کنونی به 15 عضو کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: پیشنهاداتی مبنی بر الکترونیکی برگزار شدن انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان مشهد ارائه شده و آمادگی برای این امر در مشهد وجود دارد.
وی گفت: دستگاههای لازم نیز خریداری شده و چنانچه هیات نظارت بر انتخابات برگزاری انتخابات الکترونیکی را تایید کند انتخابات شوراهای اسلامی در مشهد به شیوه الکترونیکی برگزار می شود.
نوروزیان افزود: فرایند انتخابات در کشور 25 مرحله دارد که هم اکنون 23 مرحله آن الکترونیکی برگزار می شود و 2 مرحله اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی برگزار می گردد.
وی اظهار کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد 30 هزار نفر مشارکت دارند که شامل عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و بازرسان هستند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور به صورت همزمان در 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود.
1922/ 6053 خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.