رئیس شبکه آسیایی جوامع ایمن در این مراسم گفت: این اجلاس از ویژه برنامه های بین المللی رویداد مشهد 2017 است.
امیر عزیزی افزود: موضوع ایمنی یکی از موضوعات مهم است که مدیران شهری باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند. در این راستا برگزاری اجلاس برنامه ریزی شد تا علاوه بر تبادل تازه ترین یافته ها در حوزه ایمنی، توانمندیهای کلانشهر مشهد در این حوزه افزایش یابد.
وی به ارسال300 مقاله از صاحبنظران داخلی و خارجی به دبیرخانه اجلاس اشاره و بیان کرد: این مقالات در سه روز برگزاری این اجلاس ارائه می شوند.
رئیس شبکه آسیایی جوامع ایمن ادامه داد: 15 کارگاه تخصصی در حاشیه این اجلاس برگزار می شود .
وی به آغاز نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن همزمان با این اجلاس نیز اشاره و بیان کرد: 900 فیلم در موضوع جامعه ایمن از 75 کشور اسلامی برای شرکت در این بخش ارسال شده که از امروز به مدت سه روز در سینما هویزه مشهد اکران می شود.
عزیزی گفت: نخستین جشنواره جهانی کاریکاتور جامعه ایمن از دیگر برنامه های جانبی این اجلاس است که در آن 700 اثر دریافت شده و از امروز در حاشیه این اجلاس اکران می شوند.
وی افزود: جشنواره دانش آموزی جامعه ایمن مشهدالرضا(ع) پایتخت فرهنگی جهان اسلام از دیگر برنامه های جانبی است که در این بخش نیز سه هزار اثر نقاشی، خاطره نویسی، داستان، روزنامه دیواری و شعر به دبیرخانه ارسال و از امروز در منطقه ثامن به نمایش گذاشته شده اند.
او ادامه داد: شعار اجلاس جامعه ایمن 'شهروند آگاه، شهر ایمن و جامعه ایمن 'است و در این راستا150 محله در شهر مشهد وجود دارد که باید برای تحقق این شعار در هر محله گروههای 55 نفره شهروندی را تشکیل داد.
وی گفت: 'یوکو شیرایشی' عضو انجمن بین المللی جامعه ایمن، 'گلدبرند شونبری' عضو و موسس انجمن بین المللی جامعه ایمن از سوئد، دکتر رضا محمدی مشاور ارشد و محقق مرکز صدور گواهینامه واحد بین المللی جامعه ایمن و موسس کارولینسکا سوئد، دکتر همایون صادقی بازرگانی عضو هیات علمی و رئیس مرکز بین‌المللی حمایت از جوامع ایمن و رئیس مرجع تخصصی توسعه دانش ترافیک کلان مناطق آمایش سرزمینی کشور، دکتر حمید خانکه عضو هیات علمی و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و رئیس مرکز تحقیقات سلامت درحوادث و بلایا و پرفسور شرکانت بنگدیوالا استاد دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا از اعضای کمیته علمی این همایش است.
وی افزود: همچنین مسئولیت دبیرخانه شبکه آسیایی جوامع ایمن از سال 2016 تا 2020 به شهرداری مشهد واگذار شده که ظرفیت خوبی برای صدور فرهنگ اسلامی و ایمنی به جهان است.
هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن طی روزهای 16 تا 18 اسفند ماه جاری به عنوان سلسله همایش های رویداد مشهد 2017 به میزبانی این کلانشهر در حال برگزاری است
جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خُرد شهری نظیر کم کردن میزان تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند.
ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه های جامعه ایمن هستند.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان همکاری اسلامی هر سال سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که در سال جاری میلادی در همین قالب کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
پنجم بهمن ماه جاری مراسم آغاز رسمی رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور 250 میهمان خارجی در این شهر برگزار شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.