به گزارش ایرنا، محمد مهدی مروج الشریعه چهارشنبه شب در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: اگر قرار است تا ابد توسعه نیافتگی بر پیشانی استان بماند پس وظیفه ما مسئولان چیست، رسالت ما ایجاد تغییر و تحول است و باید مدیران در این مسیر حرکت کنند.
وی تصریح کرد: سهم دانش بنیان در تولید صنعتی استان سه درصد و ناچیز است، جای پارک علم و فناوری در این زمینه باید مشخص باشد.
وی تاکید کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت استان باید واحدهای تولیدی را فناور و نیروهای نخبه دانشگاهی را شناسایی کند.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مواردی طرح شود که مبنای حقوقی و قانونی آن در دبیرخانه مربوط بررسی شده باشد.
مروج الشریعه گفت: شهرداری ها تحت نظارت شورای اسلامی شهر هستند، شوراها در شهرستان های خراسان جنوبی هر چه سریع تر نسبت به تعیین شهردار اقدام کنند، در غیر این صورت استانداری مجبور به ورود به این موضوع است.
وی افزود: سرنوشت شهرستان های استان را نمی توان بیش از این به دلیل سلیقه های مختلف موجود در شوراهای اسلامی شهرها معطل نگه داشت.
وی با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه گذار باید بسته کاملی تهیه شود، اگر پیشنهاد معافیت‌های جدید مالیاتی را بدهیم مخالف قانون برنامه ششم است، افزود: پیشنهاد معافیت‌ جدید نیازمند اصلاح قانون برنامه ششم با دو سوم آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
وی تاکید کرد: برای جذب سرمایه گذار باید از مشوق هایی که در توان دولت و بر مبنای برنامه ششم است استفاده شود.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: سقف کمک های فنی و اعتباری باید در استان از 20 درصد بیشتر شود، از نمایندگان مجلس، درخواست داریم تا با همین شیوه کمک‌های فنی و اعتباری، به ما اجازه دهند با تنظیم آن، مشوق‌های داخل استانی انجام شود، اکنون در این زمینه محدودیت داریم.
مروج الشریعه گفت: با کمک های فنی و اعتباری می توان مشوق مناسب و کاربردی به سرمایه گذار در بخش های مختلف ارائه شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559*6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر- انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.